• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 8 مهر 1402
کد مطلب : 204345
+
-

با مردم

استفاده رایگان دانش‌آموزان و دانشجویان از حمل‌ونقل شهری
قرار بود دانش‌آموزان و دانشجویان در حمل‌ونقل شهری کرایه نپردازند که این موضوع در برخی اتوبوس‌ها رعایت نمی‌شود. در مسیر ما که ترمینال اتوبوسرانی کوهسار است خبری از رعایت این مصوبه نیست، درحالی‌که با لطف شهرداری اتوبوس‌ها و مترو موظف به اجرای این مصوبه برای دانش‌آموزان و دانشجویان هستند.
شنوا از تهران

چرا باجه معطله مرسولات پستی در شهرستان‌ها تعطیل است؟
 اخیرا «باجه معطله» مرسولات پستی در شهرستان‌ها تعطیل شده و باعث شده اگر کسی بسته پستی برگشتی داشته باشد مجبور شود به باجه معطله تهران مراجعه کند! درحالی‌که قبلا گیرندگان مرسولات به محض دریافت پیامک و یا مشاهده آگهی نوبت دوم مبنی بر معطله شدن مرسولات می‌توانستند در بازه زمانی قانونی مهلت نگهداری مرسولات در باجه‌های معطله با مراجعه به سایت رهگیری مرسولات شرکت ملی پست به نشانی Tracking.Post.ir، نسبت به ثبت درخواست خود برای توزیع مجدد مرسولات اقدام کنند. به تازگی کارت سوخت خودروی من پس از برگشت خوردن به جای ماندن در باجه معطله کاشان به تهران فرستاده شد و حالا مرکز پست کاشان می‌گوید بخشنامه آمده که مردم خودشان بروند و مرسولات پستی‌شان را از تهران دریافت کنند!
مقدمیان از کاشان

پیامک
گرانی آب در رودسر بر چه اساس و قانونی است
برای مصرف 60مترمکعب آب در شهرستان رودسر 400هزار تومان آب بها پرداختم. سپس به اداره آب مراجعه کرده و علت را جویا شدم. گفتند آب بها 50درصد افزایش داشته و 20درصد هم بابت تابستان و شرجی بودن هوا به آن افزوده شده است. یعنی 70درصد به رقم عرفی آب بهای ما اضافه شده است!  پس این گرانی بر چه اساسی به من و همشهریانم تحمیل شده است. این شرجی بودن هوا آن هم در استان گیلان که ذات هوایش اینگونه است چه صیغه‌ای است؟
کریمپور از رودسر

ساعت کار کارمندان زن با ساعت کار مدارس تداخل دارد
درحالی‌که مدام زنان تشویق به فرزند آوری می‌شوند ساده‌ترین چیزها مثل تنظیم ساعت کار ادارات و مدارس رعایت نمی‌شود. یک مادر شاغل چگونه هم ساعت 7خودش سر کار باشد و هم ساعت هفت و نیم فرزندانش را تحویل سرویس دهد یا باید خودش با تأخیر برسد یا فرزندانش. چرا نباید مسئولان فکری برای این موضوعات بکنند؟
مهرورز از تهران

نبود بیمه و نظارت، زندگی یک کارگر را فلج کرد
چندی قبل همسایه ما که کارگر سنگ‌کار بود بعد از سال‌ها کار از بالای داربست سقوط کرد و با چند شکستگی سنگین زمین‌گیر و خانه‌نشین شد بدون اینکه یک روز بیمه و حقوق داشته باشد. اگر نظارتی بود این فرد که دارای همسر و فرزند است و مستأجر و گرفتار نباید خانه‌نشین می‌شد و نباید فرزندش مجبور به کارگری می‌شد. مسئولان جلوی این قبیل تخلفات را بگیرند و خیرین به امثال این قبیل انسان‌های آبرودار کمک کنند.
عباس از تهران




 

این خبر را به اشتراک بگذارید