• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 5 مهر 1402
کد مطلب : 204007
+
-

ساخت آرامستان درکوه بی‌بی‌ شهربانو؟

واکنش‌های اعضای شورای شهر تهران به ایجاد آرامستان در ری

شورا
ساخت آرامستان درکوه بی‌بی‌ شهربانو؟

فرناز محمدزاده-روزنامه‌نگار

کوه‌های اطراف بی‌بی‌شهربانو محلی برای آرامستان جدید تهران خواهد شد؛ خبری که طی چند روز گذشته حسابی نظرها را به‌خود جلب کرده که شهرداری قصد دارد در چنین نقطه‌ای، آرامستان جدید جانمایی کند. روز دوشنبه بود که معاون خدمات شهری شهرداری تهران به احداث آرامستان‌های جدید در چند پهنه و نقطه در پایتخت اشاره ‌کرد. حسین نظری گفت: چند نقطه و پهنه مورد کار کارشناسی و مطالعاتی قرار دارد و نیاز به هماهنگی با نهادهای بالادستی و دستگاه‌های مختلف دارد. او همچنین افزود: یکی از نقاطی که به‌عنوان آرامستان جدید مدنظر قرار دارد کوه‌های بی‌بی‌شهربانو است که در حال مذاکراتی در این حوزه هستیم.
به‌دنبال این اظهارنظر معاون شهردار، روز‌گذشته شورای شهر تهران نسبت به آن بی‌تفاوت نبود و اعضای پارلمان شهری واکنش‌هایی نشان دادند.



مکث
اجرای مصوبه دیوان عدالت اداری درخصوص حقوق کارکنان

روز گذشته ناصر امانی، رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به مصوبه‌ مجلس درخصوص ترمیم حقوق کارکنان دولت، گفت: دستورالعملی در همین راستا ابلاغ شد و نهایتا در اواخر فروردین‌ماه دیوان عدالت اداری حکم سازمان امور اداری و استخدامی را لغو کرد و ‌ماه گذشته سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دستوراتی را ابلاغ کرد تا اصلاحات دیوان عدالت اداری انجام و دریافت اضافه شغل در حقوق کارکنان لحاظ شود و ما قبول کردیم که بار مالی آن را تامین کنیم اما هنوز خبری از ابلاغ از سوی شهرداری نیست، درحالی‌که شهرداری‌های دیگر اقدامات لازم در این زمینه را انجام داده‌اند. مجید باقری، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تهران نیز به خبرنگار همشهری در این‌باره گفت: در شهرداری تهران مشتاق هستیم تا این طیف مصوبات که مربوط به حقوق پرسنل است را با سرعت اجرا کنیم؛ برهمین اساس بلافاصله بعد از اینکه رأی دیوان عدالت اداری را دیدیم مقدمات فرمول‌نویسی و کارهای مرتبط با آن را انجام دادیم اما این رأی دیوان، بخشنامه سازمان اداری و استخدامی را رد می‌کند؛ پس ما باید منتظر بخشنامه جدید از سوی این سازمان باشیم که تا این لحظه سازمان اداری و استخدامی هیچ بخشنامه جدیدی صادر نکرده و به‌محض صدور بخشنامه، این مصوبه اجرا خواهد شد.

 جزئیات اقدامات کمیته خدمات شهری در اربعین
روز گذشته در صحن شورای شهر تهران، حسین نظری، معاون خدمات شهری شهرداری تهران و رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور، گزارشی از اقدامات انجام‌شده این کمیته در ایام اربعین حسینی را قرائت کرد. او بیان کرد: خدمات‌دهی در 2بخش مرزهای ورودی و خروجی و در 5شهر عراق انجام شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید