• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 5 مهر 1402
کد مطلب : 204003
+
-

دفاع مقدس؛ مصداق بارز تحول‌های چهارگانه

یادداشت
دفاع مقدس؛ مصداق بارز تحول‌های چهارگانه

مجید باقری*

دفاع مقدس، عنوان وزین و شریفی است که هیچ‌گاه از حافظه تاریخی ملت شهیدپرور ایران پاک نخواهد شد و هرگاه با این عنوان بی‌بدیل مواجه شوند، وجودشان از ایمان، خودباوری، غرور، قدرت و احساس امنیت سرشار می‌شود.
بی‌تردید، دفاع مقدس مصداق بارز و منشأ قدرتمند تحول در ابعاد چهارگانه‌‌ «تحول درون‌زا»، «تحول نرم‌افزاری»، «تحول سخت‌افزاری» و «تحول هوشمندسازی و فناورانه» است که خودباوری و اقتدار نظامی-دفاعی و امنیت امروز ایران اسلامی را به شکوهمندانه‌ترین وجه ممکن رقم زده است. اما پیش‌نیاز حتمی و واجب برای تحقق تحول‌های چهارگانه، وجود سرمایه انسانی متعهد و متخصص و خودباور است که این سرمایه بزرگ، به بهترین کیفیت در جبهه‌های 8سال دفاع مقدس، وجود و حضور داشت؛ سرمایه انسانی خودباور خداباوری که برای فتح و دفاع از کیان و تمامیت ارضی ایران، جانش را به آستان مقدس خداوند هبه می‌کرد و تحول‌های چهارگانه امروز ایران اسلامی در حوزه نظامی-دفاعی، حاصل این جانفشانی‌های متعهدانه و مخلصانه است. آری، تعهد آمیخته به مقاومت، تخصص خواهد آفرید.
امروز پس از حدود ۳۴سال که از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد، مفتخریم که در شهرداری تهران، در‌تلاشیم تا رویکردهای تحولی چهارگانه مدنظر شهردار تهران (تحول‌های درون‌زا، نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و هوشمندسازی) را با الگوگیری از مدل تحولی حاکم بر فضای عملکردی دفاع مقدس در دستور کار قرار دهیم و خداوند را شاکریم که در خانواده بزرگ شهرداری تهران، با یک سرمایه انسانی خودباور خداباور متخصص رو‌به‌رو هستیم که متعهدانه و شبانه‌روزی با تأسی به رزمندگان و ایثارگران 8سال دفاع مقدس در مسیر تحقق تحول‌های چهارگانه با هدف رفاه و آسایش شهروندان به خدمتگزاری مشغولند. گرامی باد نام و یاد شهدای والامقام 8سال دفاع مقدس و رزمندگان، ایثارگران و آزادگان سرافراز این دفاع خودباورانه‌‌ خداباورانه.

*معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید