• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 5 مهر 1402
کد مطلب : 203942
+
-

چاپ دهم کتاب سیدمهدی شجاعی

ویترین
چاپ دهم کتاب سیدمهدی شجاعی

«آسمانی‌ترین مهربانی» یکی از شاخص‌ترین کارهای سیدمهدی شجاعی در حوزه پژوهش دینی که گونه‌ای داستانی دارد به‌تازگی به چاپ دهم رسیده است.
کتاب «آسمانی‌ترین مهربانی» مجموعه‌ای است از احادیث قدسی و نبوی و سخنان معصومان علیهم‌السلام درباره حضرت جواد الأئمه(ع) که توسط سیدمهدی شجاعی جمع‌آوری شده است. برای سهولت کار خواننده، منبع هر حدیث یا روایت ذیل مطلب همراه با توضیح (درصورت نیاز) درج شده است. بخش‌های پایانی کتاب به ذکر چند نمونه از نامه‌هایی که امام جواد(ع) به افراد مختلف نوشته است اختصاص دارد. مشخصات ظاهری امام، نام‌ها و کنیه‌ها و القاب حضرت، زیارت‌نامه حضرت جواد(ع) به نقل از سیدبن طاووس به همراه ترجمه و در آخر چند حدیث از سخنان گهربار امام آمده است.
در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «می‌خواستم تو را خورشید بنامم. از روشنایی منتشرت. دیدم که خورشید، سکه صدقه‌ای است که تو هر صبح از جیب شرقی‌ات درمی‌آوری، دور سر عالم می‌چرخانی و در صندوق مغرب می‌اندازی و بدین سان استواری جهان را تضمین می‌کنی. می‌خواستم نام تو را ابر بگذارم - از شدت کرامتت. دیدم که نسیم، فقط بازدم توست که در فضای قدسی فرشتگان تنفس می‌کنی. به اینجا رسیدم که: زیباترین و زیبنده‌ترین نام، همان است که خدا برای تو برگزیده است، ‌ای کریم‌ترین بخشنده روی زمین. ‌ای جواد!
چاپ دهم «آسمانی‌ترین مهربانی» نوشته سیدمهدی شجاعی در 168صفحه رقعی از سوی نشر نیستان وارد بازار نشر شد.  «کشتی پهلو گرفته»، «پدر، عشق و پسر»، «آفتاب در حجاب» نام برخی از کتاب‌های سیدمهدی شجاعی هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید