• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 4 مهر 1402
کد مطلب : 203913
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/y8z2z
+
-

جهان مقاومت

بشار اسد: دلار سلاح غرب علیه‌کشورهاست
بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در جریان دیدار با لی چیانگ، نخست‌وزیر چین گفت: اکثر کشورهای جهان مشتاق هستند که واحد پول چین یعنی «یوآن» به یک ارز بین‌المللی تبدیل شود، به‌ویژه اینکه دلار سلاح غرب علیه کشورهای جهان است. به گزارش سانا، وی افزود: سوریه امروز بیشتر به‌سمت شرق گرایش دارد؛ چراکه این گرایش تضمینی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برای آن است و این یک اصل در سیاست سوریه است.

سفیر و نظامیان فرانسوی از نیجر خارج می‌شوند
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه خبر داد که سفیر این کشور در نیجر این کشور را ترک می‌کند. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، مکرون افزود: نیجر دیگر کشوری نیست که خواستار مبارزه با تروریسم باشد و پایان عملیات نظامی در این کشور را اعلام می‌کنم. شورای نظامی نیجر، پیش‌تر، مصونیت دیپلماتیک «سیلوان ایتی» سفیر فرانسه را لغو کرده بود و به پلیس دستور داده بود او را از نیجر اخراج کند.

دومین روز تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی
صدها شهرک‌نشین صهیونیست از صبح دیروز (دوشنبه) برای دومین روز متوالی، با حمایت نظامیان صهیونیست به بهانه مراسم عید یهودی «غفران» (کیپور) به‌صورت غیرقانونی وارد صحن‌های مسجدالاقصی شدند. به گزارش الجزیره، شماری از شهرک‌نشینان لباس کاهنان یهودی را بر تن داشتند و برخی نیزمسلح بودند.

آغاز عملیات حشدالشعبی علیه داعش در مرز سوریه
فرماندهی عملیات الانبار در حشد الشعبی پس از دریافت اطلاعات دقیق مبنی بر وجود تحرکات هسته‌های داعش در مناطق خالی از سکنه و بیابانی در نوار مرزی عراق با سوریه، عملیات امنیتی گسترده‌ای را آغاز کرد. به گزارش پایگاه خبری المعلومه قاسم مصلح، فرمانده عملیات الانبار در حشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تیپ‌های این فرماندهی و یگان‌های پشتیبانی مستقر در فرماندهی این سازمان، عملیات امنیتی گسترده‌ای را در دشت الکراء و مناطق الولید، الرطبه و عکاشات و اطراف آنها هدف قرار می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید