• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 4 مهر 1402
کد مطلب : 203875
+
-

روزهای درخشان فرعون

محمد صلاح که چیزی نمانده بود با رقمی نجومی و دستمزدی نجومی‌تر به الاتحاد عربستان بپیوندد و همبازی کریم بنزما شود، همچنان در لیگ برتر تاریخ‌سازی و رکوردزنی می‌کند. لیورپول به لطف گل‌های او باز هم به پیروزی رسید و این‌بار وستهم را 3بر یک شکست داد تا با ششمین برد پیاپی در همه رقابت‌ها و تنها یک‌تساوی مقابل چلسی، به رده دوم لیگ برتر صعود کند.
     این دوازدهمین بازی متوالی برای محمد صلاح بود که با گل یا پاس‌گل همراه می‌شد. عملکرد صلاح در این فصل لیگ برتر: مقابل چلسی- ‌پاس‌گل، بورنموث- گل، نیوکاسل- پاس‌گل، استون‌ویلا- گل، ولورهمپتون- 2‌پاس‌گل و وستهم- گل.
    صلاح نخستین بازیکن تاریخ پریمیر‌لیگ است که 2بار موفق به گل‌زنی یا ثبت پاس‌گل در 12‌بازی پیاپی شده؛ ۱۵‌بازی از آگوست تا دسامبر۲۰۲۱، ۱۲‌بازی از آوریل۲۰۲۳ تا حال حاضر.
    محمد صلاح به پنجمین بازیکن تاریخ لیگ برتر پس از دیوید بکام، تیری آنری، سرخیو آگوئرو و ارلینگ هالند تبدیل شد که در هر ۶‌بازی ابتدایی فصل، حداقل روی یک‌گل، تأثیرگذار بوده است.
    دیوید مویز هرگز در بازی خارج از خانه لیگ برتر مقابل لیورپول پیروز نبوده: ۱۸‌بازی، ۱۲‌باخت و ۶‌مساوی.
    داروین نونیس در این بازی هم گل زد. او در این فصل تا اینجا در هر ۵۲‌دقیقه یک تأثیر مستقیم روی گل‌های تیمش داشته: 4گل، 2‌پاس‌گل. محمد صلاح (4گل و 4پاس‌گل)، لوییس دیاس (3گل و یک‌پاس‌گل)، ژوتا (2‌گل) و خاکپو (یک‌گل)، این عملکرد خط حمله لیورپول در این فصل بوده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید