• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 4 مهر 1402
کد مطلب : 203868
+
-

نقره دوم برای دستان تاول‌زده

تیم روئینگ 4نفره زنان دومین مدال نقره این رشته را هم در بازی‌های آسیایی گرفت

نقره دوم برای دستان تاول‌زده

روئینگ ایران دومین مدالش را هم دیروز در بازی‌های آسیایی هانگژو به‌دست آورد؛ مدالی که این بار هم به نام زنان نوشته شد و نقره بود.
بعد از مدال نقره مهسا جاور و زینب نوروزی در روئینگ 2نفره سنگین‌وزن، دیروز هم تیم روئینگ 4نفره زنان شامل نازنین ملایی، مهسا جاور، زینب نوروزی و فاطمه مجلل روی سکو رفتند. آنها با زمان ۶دقیقه و ۵۱ثانیه و ۸۲صدم ثانیه بعد از چین به‌عنوان قایق دوم به خط پایان رسیدند. قایقرانان ایران بعد از مسابقه دست‌های تاول‌زده‌شان را جلوی دوربین‌ها به نمایش گذاشتند تا از سختی‌هایی بگویند که در این چند‌ماه برای گرفتن این مدال پشت‌سر گذاشته‌اند.
با اینکه این 4نفر مدال نقره گرفتند اما تیم یک چهره ناراحت داشت؛ نازنین ملایی. ملایی و کیمیا زارعی در 2نفره سبک‌وزن نتوانستند به مدال برسند. افشین فرزام، سرمربی تیم ملی بعد از چهارمی تیم ملایی گفته بود توقع مدال از سبک‌وزن داشته‌است. او از ملایی و زارعی این ایراد را گرفته بود که چرا آنها در هزار متر اول برای گرفتن طلا با چینی‌ها رقابت کرده بودند. ملایی سربسته جواب فرزام را داده است: «چین در ۵۰۰متر اول جلوتر رفت و ما هیچ رقابتی با چینی‌ها نداشتیم که بخواهیم با آنها کل‌کل کنیم و در پایان مسابقه کم بیاوریم. زمان ما با زمان 2نفره سنگین‌وزن هم یکی شده است با این تفاوت که در سبک‌وزن از نفر دوم یک ثانیه فاصله داشتیم. مسابقه در سبک‌وزن فوق‌العاده سنگین است، چرا که آسیایی‌ها زمانی که می‌خواهند کسب سهمیه کنند تمام تمرکزشان را روی این قایق قرار می‌دهند و به همین دلیل بهترین نفرات‌شان در قایق سبک‌وزن چیده می‌شود.»
ملایی بیشتر برای زارعی ناراحت است که باید هانگ‍ژو را بدون مدال ترک کند: «نه خوشحال هستم و نه ناراحت. خوشحالم که در 4نفره به مدال نقره رسیدیم اما ما هم به اندازه سنگین‌وزن تلاش کرده بودیم اما نتایج متفاوت شد و هم‌تیمی من نتوانست مدال بگیرد.»
خوشحال‌ترین نفرات تیم هم جاور و نوروزی بودند که 2بار روی سکوی دوم آسیا رفتند اما بیشتر جاور از این مدال‌ها هیجان‌زده است چراکه او بعد از مدت‌ها دوری دوباره به مسابقات و روئینگ بازگشته است. جاور از حالا برای نتیجه خوب در بازی‌های المپیک پاریس نقشه می‌کشد: «حدود ۶ماه دیگر انتخابی المپیک را پیش رو داریم و به همین منوال قوی پیش می‌رویم و قطعا ما را در المپیک با نتیجه فوق‌العاده خواهید دید.»
 
   با زندگی چه کنم؟
امیرحسین محمودپور هم دیروز در فینال قایق تک‌نفره سنگین‌وزن مردان مسابقه داد اما نتوانست به مدال برسد و ششم شد. او حالا مانده است که بعد از 3سال حضور شبانه‌روزی در اردوها چه کار کند: «با این ناکامی نمی‌دانم با شرایط زندگی‌ام چه کنم؟» این مسئله دغدغه کمی برای او نیست. تخصص محمودپور در سبک‌وزن است اما میزبان اوزانی را که المپیکی نیستند، از دور این بازی‌ها حذف کرد و محمودپور می‌گوید برای رقابت در سنگین‌وزن آماده نبوده است.

  شق‌القمر بود
روئینگ زنان ایران که در جاکارتا مدال‌های بیشتر داشت، به 2نقره و یک برنز رسید با این حال علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون از عملکرد تیم راضی است: «دختران قایقرانی ایران با وجود کمبودها که اساسی‌ترین آنها داشتن پیست 2کیلومتری است، توانستند شق‌القمر کنند.» او هم ناراحت ملایی است: «ناراحتی من به‌دلیل ناراحتی نازنین ملایی است. خوشبختانه در رقابت‌های 4نفره توانست به مدال دست یابد و امیدوارم شاهد حضور او و بقیه نفرات در المپیک پاریس باشیم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید