• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 4 مهر 1402
کد مطلب : 203866
+
-

شکست تلخ کاپیتان

شکست تلخ کاپیتان

 مسابقات انفرادی شمشیربازی‌ بازی‌های آسیایی هانگژو یک مدال برنز و یک شوک برای کاروان ایران داشت. دیروز علی پاکدامن و محمد رهبری در اسلحه سابر رقابت کردند که هر دو امید مدال بودند اما پاکدامن، کاپیتان تیم که دوره قبل مدال برنز گرفته بود، در مرحله حذفی 15 بر 8 مقابل چنگ‌ پنگ‌شن چینی باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
رهبری موفق‌تر از پاکدامن بود اما او هم نتوانست به فینال راه پیدا کند. رهبری در مرحله حذفی بعد از استراحت در دور اول، در دوم 15 بر 9 کنتو یوشیدا از ژاپن را برده بود. او در نیمه‌نهایی 15بر 11 مقابل اوه‌سان گوک از کره‌جنوبی باخت و نتوانست راهی فینال شود و به مدال برنز بسنده کرد. رهبری بعد از این مدال گفت که رقابت در آسیا سخت است: «سطح مسابقات خیلی بالا بود. همین‌قدر بگویم که همه شمشیربازانی که اینجا هستند هر کدام دو سه مدال المپیک دارند. رقابت با این شمشیربازان سخت است، آنها سرعت بالایی دارند. روز سختی داشتم.»
ایران با 4شمشیرباز سابر به هانگژو رفته و امیدوار است در تیمی هم به مدال برسد. مسابقات تیمی روزهای آینده برگزار می‌شود. دوره قبل ایران به غیر از برنز پاکدامن، به مدال نقره تیمی سابر هم رسیده بود. ایران در اپه و فلوره نماینده‌ای در هانگژو ندارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید