• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
جمعه 31 شهریور 1402
کد مطلب : 203637
+
-

آزادسازی گروگان‌های هخامنشی از چنگ آمریکا

رئیسی ۳۵۰۶ لوح باستانی به غارت رفته در دوران پهلوی را پس از ۸۴ سال به ایران آورد

آخرین خبر
آزادسازی گروگان‌های هخامنشی از چنگ آمریکا

رئیس جمهور کشورمان شب گذشته از آمریکا با دست پر به کشور بازگشت و سوغاتی‌های ارزنده ای برای مردم ایران همراه خود آورد. سید ابراهیم رئیسی پس از بازگشت از سفر 3 روزه به نیویورک در فرودگاه مهرآباد اعلام کرد: در این سفر با پیگیری دوستان ما در وزارت میراث فرهنگی و وزارت امور خارجه، الواح دوره هخامنشی که 84 سال در اختیار آمریکا و مرکز شرق‌شناسی دانشگاه شیکاگو بوده، تحویل گرفته شد. در حالیکه قرار بوده چند سال در اختیارشان باشد و حداقل  3 سال باید دست آنها می‌ماند. به حمدالله با پیگیری‌های صورت گرفته  بیش از 3500 لوح را با خودمان آوردیم و انشاالله تحویل موزه می‌شود، چون میراث فرهنگی ماست و بقیه الواح نیز به زودی به ایران باز می‌گردد.
او تاکید کرد: این لوح ها نباید در اختیار آمریکایی‌ها می‌ماند .  اما آنها از این کار امتناع می کردند که در نهایت در این سفر الواح را تحویل گرفتیم.
رئیسی ادامه داد: در این سفر 20 نشست با سیاسیون و نخبگان داشتیم و تلاش کردیم مواضع‌مان را تبیین کنیم. با توجه به موفقیت‌هایی که جمهوری اسلامی ایران داشته است توجه دیگر کشورها این بود که برنامه ما برای آینده چیست. زمینه همکاری با سایر کشورها فراهم است.در این سفر صدای حقانیت ملت ایران رساتر از گذشته بود. رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه تصویری که از ایران مخابره می‌کنند تصویری درست نیست، افزود: پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ایران به درستی منعکس نشده است ما وظیفه داریم که تصویر واقعی ایران را منعکس کنیم.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید