• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 9 شهریور 1402
کد مطلب : 201811
+
-

الو همشهری...

حتما روزانه وقتی از محل کار تا منزل می‌گذرید یا مسیر فروشگاه سرکوچه‌تان را طی می‌کنید و یا از مقابل خانه دوست و آشنا تردد می‌کنید و یا به خرید می‌روید و روزمرگی‌تان را خوب و بد می‌گذرانید، گاهی مشکلی جلوی پای شما سبز می‌شود که نمی‌دانید چطور می‌توانید آن را رفع کنید. آسفالت کوچه یا خیابان شما خراب شده، پسماند همسایه‌تان آزاردهنده است یا موجودات موذی را در راه دیده‌اید و خلاصه کلافه شده‌اید؛ تلفن را بردارید؛ 02123023337 تلفن ارتباط با خوانندگان همشهری را شماره‌گیری کنید تا مسائل و مشکلات شما را از مدیران شهری پیگیری کنیم.

درخواست شهروند: منطقه22 منطقه‌ای وسیع و در حال توسعه است و به همین دلیل بیشترین حجم ساخت‌وسازها در اینجا اتفاق می‌افتد. ایجاد خیابان‌های جدید که هنوز سروشکل نگرفته و تردد اهالی و خودروها که در آن به سختی انجام می‌شود. اینها را همه اهالی همین شهرک‌های تازه‌تاسیس چیتگر و مرواریدشهر هم تایید و اضافه می‌کنند که عمده‌ترین خواسته ما ساکنان، فراهم شدن زیرساخت‌های شهری، به‌ویژه آسفالت معابر است.

پاسخ مسئول: مسعود نصرتی، شهردار منطقه۲۲ می‌گوید که بیشترین حجم معابر خاکی آسفالت شده در بین مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، در منطقه۲۲ صورت گرفته است و مثالی هم می‌آورد: «شهرک الهیه غرب در مدت ۵‌ماه چندین معبر آن آسفالت شده است؛ درحالی‌که همین شهرک مسکونی در مدت ۵سال گذشته تنها ۶معبر آن مورد عملیات پخش آسفالت قرار گرفته بود.» نصرتی 2خبر خوش هم برای اهالی دارد و آن پخش ۴۰هزار تن آسفالت تا پایان سال‌جاری در معابر محله‌های غرب تهران است که به‌گفته او ۱۵هزار تن آن تاکنون محقق شده است. افزایش سهم آسفالت منطقه خبر دوم است که به‌گفته شهردار با همکاری سازمان فنی و مهندسی شهرداری تهران اجرا خواهد شد.

درخواست شهروند: از اهالی محله علی‌آباد هستم. بارها با سامانه137 تماس گرفتم و از وجود جانوران موذی مانند موش در کوچه و خیابان‌های محله گلایه کردم و اعتراض من و همسایه‌هایمان راه به جایی نبرده است. در اینجا می‌خواهم به مسئولان بگویم که وضعیت خیلی اسفباری را در محله تجربه می‌کنیم. موش‌ها وارد خانه اهالی می‌شوند و در کوچه و معابر رژه می‌روند.

پاسخ مسئول: طرح نگهداشت محله‌ها از ابتدای تابستان آغاز شده و هر محله‌ای بیشترین مشکل را داشته باشد در اولویت کار قرار می‌گیرد. اینها را میثم صمدی، شهردار ناحیه۵ منطقه16 می‌گوید و ادامه می‌دهد: «صدای شهروندان علی‌آباد به گوشمان رسید و در سریع‌ترین زمان به آن رسیدگی شد. شهروندان این محله و محله‌های دیگر درصورتی که دوباره در محل زندگی‌شان با این مشکل روبه‌رو شدند، آن را با ما در میان بگذارند.  از طریق تماس با شماره۱۳۷»شهردار ناحیه می‌گوید که حفظ بهداشت محیط و پرهیز از ریختن ضایعات و پسماندها در معابر و نهرها مهم‌ترین راه مبارزه با جانوران مضر شهری است و از اهالی خواست که این توصیه را جدی بگیرند.

درخواست شهروند: از ساکنان خیابان شهیدببری در منطقه17 تهران هستم. جداول نهرهای این خیابان بسیار نامرتب و نامنظم است. انگار طی سال‌ها در بخش‌هایی از این خیابان اصلا جدول‌گذاری انجام نگرفته، شاید هم گذر زمان جداول را از بین برده است. به نمایندگی از شهروندان خیابان شهید ببری از مسئولان تقاضا دارم به جداول، نهرها و منظم بودن آنها هم اهمیت بدهند؛ چون در زیبایی شهر بسیار مؤثر هستند.

پاسخ مسئول: اصغر صالح، شهردار ناحیه2 منطقه17 درباره این مشکل مطرح شده از طرف شهروند خیابان شهید ببری می‌گوید: «عملیات مناسب‌سازی و بهسازی نهرها در ضلع شرقی خیابان شهید ببری تقاضای بسیاری از مردم بود که در بازدیدهای میدانی هم به گوش ما رسانده بودند. از آنجا که این نهرها علاوه بر نازیبایی و به‌هم‌ریختگی سیمای شهری نیازمند لایروبی اساسی بود، به همین دلیل عملیات مناسب‌سازی و بهسازی نهرهای این خیابان اجرایی شد.
این عملیات بهسازی و مناسب‌سازی‌ نهرها با طول تقریبی ۲۷۰متر در ضلع شرقی خیابان شهید ببری انجام شد و در فاز دوم نیز عملیات تراش و روکش آسفالت در این معبر اجرا می‌شود.»

با مردم
چرا قیمت نوار تست قند اینقدر گران شده است

چند روزی است که قیمت نوار تست قند خون گران شده است و فقط برخی داروخانه‌ها نوار تست قند خون دارند، آن هم به دو‌برابر قیمت قبلی. فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی که قبلا نوار تست قند خون داشتند نوار تست قند خون نمی‌فروشند و می‌گویند از این به بعد مجوز فروش ندارند! چطور ممکن است تجهیزات پزشکی نتوانند نوار تست قند خون بفروشند. ظاهرا بالا رفتن نوار تست قند به این موضوع ربط دارد. مسئولان جلوی ادامه این روند و ایجاد مشکلاتی از این دست را بگیرند.
رحمانی از تهران

چرا اخذ مالیات بر فروش خودروهای ثبت‌نامی اجرا نمی‌شود؟
قرار بود از افرادی که به شکل ثبت‌نامی و به نرخ کارخانه خودرو می‌خرند درصورت فروش خودرو، 30درصد مالیات کسر شود. ظاهرا این قانون اجرایی نشده و همین موضوع از عواملی است که بازار دلالان را داغ کرده و موجب افزایش قیمت خودرو‌های داخلی شده است.این وضعیت به ضرر افرادی است که خودرو را برای مصرف شخصی خود می‌خواهند. اگر این قانون اجرایی شود ضمن کوتاه‌شدن دست سودجویان، وضعیت بازار خودرو به ثبات می‌رسد.
علیمرادیان از ملایر

اختلال آنتن­‌دهی ایرانسل و همراه اول در شهرک صنعتی خاوران
اغلب اوقات آنتن‌دهی ایرانسل و همراه اول در شهرک صنعتی خاوران دچار اختلال است. این وضع با قطع برق به قطع کامل می‌رسد و کل آنتن‌دهی به‌خصوص در بخش اینترنت مختل می‌شود. از مسئولان این دو شرکت توقع داریم در حل این مشکل اهتمام داشته باشند.
رحمانی از تهران

پیامک
خرید و فروش پایان‌نامه جرم‌انگاری شود

چند سالی است که بازار نوشتن پایان‌نامه داغ شده و عده‌ای از این راه امرار معاش می‌کنند. این کار غیر‌اخلاقی و غیر قانونی است و از طرفی تضییع حق دانشجویانی است که با زحمت و پشتکار پایان‌نامه‌های خود را ارائه می‌کنند. جدا از اینکه این روند در نهایت موجب پایین‌آمدن سطح سواد و دانش دانشجویان فارغ‌التحصیل خواهد شد.از مسئولان درخواست داریم تا ضمن برخورد جدی با متخلفین این کار را جرم تلقی کرده و خاطیانی را که پایان‌نامه می‌خرند یا می‌فروشند با اعمال جرایم سنگین مالی و انضباطی از این کار بر حذر دارند.
نیازی از تهران

نان گران شد اما از کیفیت خبری نیست
با وجود گران‌تر‌شدن قیمت نان در ماه‌های اخیر، وزن، اندازه و قطر و کیفیت نان در بعضی از نانوایی‌های سطح شهر و حومه اصفهان، حتی نانوایی‌های دولتی که سهمیه می‌گیرند، به‌تدریج کاهش پیدا کرده است که البته قابل رسیدگی است و کافی است نظارت با بازرسی‌های بیشتر و سَرزده و مکرر و به‌طور نامحسوس صورت گیرد.
 محمود بلیغیان از اصفهان

تقاطع خیابان شیرمرد با گلستان، نیازمند علائم راهنمایی
در تقاطع خیابان شیرمرد به گلستان از دو سمت شمال و جنوب هم خودروها ورود و خروج دارند و هم از یک مسیر به‌عنوان دوربرگردان در جهت برگشت به میدان هلال احمر استفاده می‌شود. درحالی‌که نه جایگاهی برای دوربرگردان خودروها تعبیه شده و نه علائم راهنمایی و رانندگی کافی است و نه عرض خیابان کفاف می‌دهد. حداقل تعدادی علائم راهنمایی و رانندگی برای این تقاطع درنظر بگیرند یا به کل دورزدن خودروها را ممنوع کنند.
راستکار از تهران

پیام
 سند مالکیت عرصه مسکن‌های مهر پرند صادر نشد

به‌رغم واریز وجوه اعلام شده توسط سازندگان مسکن مهر برای خرید عرصه خانه‌های مسکن مهر پرند، هنوز سند مالکیتی به‌دست مالکانی که پول ریخته‌اند نرسیده و کسی هم پاسخگو نیست. لطفا کسی صدای ما را بشنود.
لطفی از تهران

احداث جاده بشرویه به بجستان، نیازمند بررسی‌ است
اداره کل راه‌ و شهرسازی استان خراسان جنوبی، درصدد است جاده‌ای احداث کند که برای اتصال جاده بشرویه به بجستان از قلب مناطق حفاظت شده مظفری افتخاری عبور خواهد کرد. این در حالی است که مسئولان اذعان داشته‌اند عبور این جاده به‌دلیل وجود دو کریدور حفاظتی یوزپلنگ آسیایی باید متوقف شود. بعد از چندبار اعتراض، ادامه کار متوقف شد اما اخیرا احداث این جاده دوباره به جریان افتاده است. از مسئولان تقاضا می‌کنیم با بررسی‌های بیشتر مسیر دیگری برای این جاده پیدا کنند تا محیط‌زیست و منابع طبیعی بیشتر از این آسیب نبیند.
جوادی از بشرویه خراسان جنوبی

اختلال سامانه بانک کشاورزی رفع شود
حدود یک‌ماه است که تلاش می‌کنم برای دریافت وام ازدواج وارد سامانه بانک کشاورزی شوم. متاسفانه سامانه این بانک مشکل دارد و ثبت اطلاعات در آن نهایی نمی‌شود. با مسئولان بانک هم تماس گرفتیم و این مشکل را اطلاع دادیم اما ترتیب اثری داده نشده است.خواهشمندیم هر چه زودتر این اختلال را رفع کنید.
رضایی‌پناه از تهران








 

این خبر را به اشتراک بگذارید