17 هزار زائر روزانه به مراکز درمانی هلالاحمر در کربلا مراجعه میکنند و از خدماتدرمانی بهرهمند میشوند. در این مراکز تمامی خدمات عمومی و تخصصی به زائران ارائه میشود و تیمهای تخصصی و فوقتخصصی پزشکان داوطلب هلالاحمر بهصورت شبانهروزی به تمامی مراجعهکنندگان خدمترسانی میکنند.
97 درصد
پیشرفت در نسخهنویسی الکترونیک رقم خورده و از ابتدای شکلگیری نســـخـــهنویسی الکتــرونیک تاکنون ۳۲۶میلیون نسخه در حوزه تامین اجتماعی و ۱۹۳میلیون نسخه در حوزه بیمه سلامت ثبت شده است. ۸۰میلیون نفر جمعیت هم ذیل پرونده الکترونیک سلامت قرار دارند.
1.4میلیون
مورد ارجاع الکترونیکی از سطح یک مراکز بهداشتی به سطح2 از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفته است. در سال1401 هم بیش از ۷۸میلیون پرونده دریافتی از حوزههای مختلف در سامانه ذخیره شده که این عدد در ۵ماه نخست امسال حدودا ۴۲میلیون پرونده بوده است.
30 درصد
از ظرفیت نوبتدهی بیمارستانها براساس اعلام رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت باید بهصورت اینترنتی باشد و در کل، کاهش ظرفیت نوبتدهی حضوری ایجاد شود. در حال حاضر ۱۸شرکت فعال در حوزه نوبتدهی به سامانه متصل هستند و بخش نرمافزاری کامل شده است.
1333 قلم
ژنریک دارو هنگام تحویل قابل استعلام است؛ یعنی چهکسی دارو را تجویز و چهکسی آن را مصرف کرده است. در حوزه تجهیزات پزشکی هم ۱۷۳ قلم فهرست مشمول استعلام اصالت دارد و بهزودی شیرخشکهای رگولار هم مشمول استعلام خواهد شد.
عدد خبر/17 هزار
در همینه زمینه :