• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 9 شهریور 1402
کد مطلب : 201746
+
-

عوض نشد، عوض کرد!

بعد از شکست تیم ملی والیبال، همه خواهان برکناری بهروز عطایی بودند اما به‌جای او میلاد عبادی‌پور از تیم حذف شد

عوض نشد، عوض کرد!

 لیست تیم ملی که دیروز برای بازی‌های آسیایی هانگژو اعلام شد، والیبالی‌ها را غافلگیر کرد. درحالی‌که بعد از شکست سنگین تیم ملی در مقابل ژاپن و از دست رفتن قهرمانی در ارومیه، افکار عمومی منتظر بود فدراسیون در کادر فنی تغییراتی ایجاد کند، این بهروز عطایی بود که در تیمش دست به تغییر زد؛ تغییر بزرگی که خیلی‌ها آن را به نفع تیم ملی نمی‌دانند.
عطایی که این روزها لقب سرمربی ناموفق را یدک می‌کشد، میلاد عبادی‌پور را از تیم ملی خط زد و به‌نظر می‌رسد این بازیکن نه‌تنها در بازی‌های آسیایی که در مسابقات قهرمانی جهان که بلافاصله چند روز بعد از بازی‌ها در برزیل برگزار می‌شود، غایب است. عبادی‌پور سال پیش کاپیتان تیم ملی بود و در حال‌حاضر بعد از محمد موسوی، باتجربه‌ترین بازیکن تیم ملی است. او در این فصل از لیگ ‌ملت‌ها با اجازه خود عطایی و به‌خاطر پدر شدن تیم ملی را همراهی نکرد. با توجه به این غیبت، در مسابقات قهرمانی آسیا او هم مثل خیلی از بازیکنان تیم ملی آماده نبود و عملکرد خیره‌کننده‌ای نداشت. با این حال تصور نمی‌شد که میلاد، قربانی روزهای بد والیبال شود.
تیم ملی امسال در لیگ ملت‌ها خوب نتیجه نگرفت و با 10شکست در رده چهاردهم قرار گرفت. توقع این بود که این ناکامی با قهرمانی تیم در آسیا جبران شود اما در این رقابت‌ها ایران فقط یک بازی مهم در فینال داشت که با نمایش ضعیف هم نتیجه را از دست داد و هم طرفداران را شاکی کرد. بعد از این اتفاق بعضی‌ها دنبال راه‌حل بودند و بعضی‌ها دنبال مقصر. یکی از نخستین واکنش‌ها به شکست را کادر فنی داشت. یکی از مربیان تیم ملی خبرنگار یکی از سایت‌های خبری را متهم کرد که بازیکنان را تحریک کرده تا برای تیم بازی نکنند و فدراسیون بعد از شکست، مجبور به تغییر کادر فنی شود؛ ادعای عجیبی که حتی اگر صحت داشته باشد بیشتر عملکرد خود کادر فنی را زیر سؤال می‌برد. در این میان آنهایی که نگران ادامه‌دار شدن شکست‌های تیم و نتایج ضعیف بودند، به فدراسیون پیشنهاد دادند که هرچه سریع‌تر تغییراتی در کادر فنی ایجاد کند تا حداقل سهمیه بازی‌های المپیک پاریس از دست نرود. این پیشنهاد بعد از لیگ ملت‌ها هم مطرح شده بود و فدراسیون به بهانه اینکه می‌خواهد فرصت بیشتری به کادر فنی بدهد، اقدامی نکرد. حالا بعد از نتیجه نگرفتن تیم در آسیایی، فدراسیون با اینکه تا حدودی از موضع قبلی خودش کوتاه آمده اما مسئله دیگری را بهانه کرده است؛ اینکه لیست تیم ملی برای بازی‌های آسیایی بسته شده است و امکان هیچ تغییری وجود ندارد. این دلیل فدراسیون چند احتمال را مطرح کرد. نخستین موضوعی که مطرح شد این بود که میلاد عبادی‌پور و محمد موسوی، در حمایت از عطایی از فدراسیون خواسته‌اند تا کادر فنی به کارش ادامه بدهد و آنها هم کمک می‌کنند تا تیم در مسابقات پیش‌رو عملکرد بهتری داشته باشد. اما دیروز بعد از خط خوردن عبادی‌پور، مشخص شد که این ادعا شایعه‌ا‌ی بیش نیست. موضوع دیگری که این روزها مطرح شده، این است که خود فدراسیون ترجیح می‌دهد فعلا هیچ تصمیم جدیدی نگیرد. آبان‌ماه دوره ریاست 4ساله محمدرضا داورزنی در فدراسیون به پایان می‌رسد و او که به‌خاطر بازنشستگی مطمئن نیست برای دوره بعد می‌تواند در فدراسیون حضور داشته باشد یا نه، نمی‌خواهد وارد چالش شود. این گروه مدعی‌اند فدراسیون می‌تواند با پرداخت جریمه، نام سرمربی را در لیست تغییر بدهد.
در این شرایط چرا عبادی‌پور حذف شد؟ دلیل روشن نیست. عبادی‌پور در استوری اینستاگرامی گفته است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد ولی حالا که تیم ملی 2تورنمنت مهم در پیش دارد، موقع حرف‌زدن نیست. میلاد که پیش از این در حمایت از عطایی به محمود افشاردوست حمله کرده و کمک‌های سرمربی را زیر سؤال برده بود، به‌نظر می‌رسد حالا خودش قربانی تصمیمات اشتباه کادر فنی شده است. در این چند روز طرفداران عطایی از بازیکن‌سالاری حرف زده‌اند و آن را معضل تیم خوانده‌اند. شاید عطایی به همین بهانه خواسته به هواداران تیم ملی بگوید مشکل فقط از بازیکنان است و از بقیه تیم هم زهرچشم بگیرد. به هر حال کنار گذاشتن بازیکن باتجربه، شاید اشتباه دیگری باشد که در کارنامه عطایی ثبت شود. عطایی در حالی میلاد را خط زده که امیرحسین اسفندیار را به تیم ملی دعوت کرده است. اسفندیار نه‌تنها در لیگ ملت‌ها عملکرد خوبی نداشت که هفته‌های گذشته وقتی به تیم ب دعوت شد، حاضر نشد به اردو برود.

زنان بهتر از مردان
تیم ملی والیبال زنان ایران هم مثل تیم مردان به ژاپن باخت اما با نتیجه‌ای بهتر. تیم زنان که دیروز صبح بازی افتتاحیه مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند را مقابل ژاپن برگزار کرد در 3ست؛ 25بر 18، 25 بر 16و 25 بر 22 شکست خورد. این در حالی بود که تیم مردان هم در فینال مسابقات آسیایی در 3ست به ژاپن باخت با این تفاوت که مردان در هیچ‌یک از ست‌ها نتوانستند به امتیاز 20برسند. تیم زنان امروز در دومین بازی مرحله گروهی مقابل هند قرار می‌گیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید