• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 2 شهریور 1402
کد مطلب : 200999
+
-

اهالی «گافر و پارامون» در محاصره سیل‌های تابستانه

تخریب راه‌های دسترسی به روستاها در بخش محروم «گافر و پارامون» در 2 هفته اخیر مشکلات زیادی برای ساکنان این بخش ایجاد کرده است.
به گزارش همشهری، بارندگی‌ در 2هفته اخیر خسارت‌های زیادی به بخش «گافر و پارامون» در شهرستان بشاگرد استان هرمزگان وارد کرده به‌طوری که مسیرهای دسترسی روستاهای این بخش تخریب و کار انتقال مردم و بیماران با مشکل مواجه شده است.
مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری به همشهری می‌گوید: در حال حاضر این منطقه به شرایط عادی بازگشته است و مشکل خاصی وجود ندارد؛ مسیرها بازگشایی شده و وضعیت آب و برق منطقه به حالت پایدار برگشته است.
این در حالی است که فرماندار شهرستان بشاگرد از پابرجا بودن مشکلات در بخش گافر و پارامون صحبت می‌کند.یعقوب دادعلیزاده به همشهری می‌گوید: «مدیرکل بحران استانداری بر مبنای اطلاعاتی که از شهرستان‌ها به آنها می‌رسد، اظهارنظر می‌کنند.»
با وجود این، فرماندار توضیح می‌دهد که بارندگی‌ها در این منطقه آسیب‌هایی می‌زند و مثلا یک پل را جابه‌جا می‌کند و اینکه شرایط به حالت عادی برگشته یعنی مسیرهای مسدود بازگشایی شده در حالی‌که درست کردن پل برای تردد مردم زمان‌بر است.
فرماندار شهرستان بشاگرد با اشاره به اینکه عمده خسارات وارد شده به بخش گافر و پارامون مربوط به جاده‌هاست، می‌افزاید: «برای جبران برخی از خسارت‌ها زمان بیشتری لازم است؛ مثل ساخت جاده و پل. یکسری خسارات نیز به بخش کشاورزی وارد شده که هنوز به‌طور کامل برآورد نشده و قرار است دولت آنها را جبران کند.»
همچنین رئیس شورای بخش گافر و پارامون اعلام می‌کند که مسیرهای ارتباطی این بخش در بشاگرد هنوز بسته است.علی نورانی که در این‌باره با ایرنا گفت‌وگو کرده است، می‌گوید: «به‌ویژه در حوزه‌ گرَهوِن مسیر روستاهای پشت‌‌کوه، علی‌آباد دریوار، تومان احمد و گاکش علی‌آباد سرحدی، روستای نیک‌دشت و گزون‌بز و همچنین روستاهای حوزه زیر کوه از محمودآباد تا آخران و میهان، روستاهای ذهبارک زهاب خوشاب کهورانی، زمین عباسو همچنان به همان حال رها شده و مردم به سختی تردد می‌کنند.»
به‌گفته او، دسترسی به مرکز شهرستان با این شرایط بسیار دشوار است و مردم در این زمینه گلایه‌های دارند که بارها به مسئولان شهرستان اعلام شده و اقدامی انجام نشده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید