• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 31 مرداد 1402
کد مطلب : 200839
+
-

جهان‌نما/عزاداری پرشور شیعیان کشمیری


هزاران نفر از مسلمانان کشمیری در دومین روز از ‌ماه صفر با حضور در هیئت‌های عزاداری امام‌حسین(ع) به عزاداری پرداختند. آنگونه که پرس‌تی‌وی گزارش داده است، عزاداران کشمیری همچنین هتک حرمت به قرآن کریم در برخی کشورهای اروپایی را محکوم کردند. کشمیر تحت نظر پاکستان که شامل مناطق گلکت و بلتستان است از مناطق اصلی تمرکز شیعیان به شمار می‌آید. در بخش هندی کشمیر نیز شهرها و مناطق شیعی مهمی مانند کارگل وجود دارد.

اعتراف سناتور آمریکایی به ناکارآمدی نظام بهداشتی

بسیاری از کارشناسان و مردم آمریکا اعتقاد دارند بخش درمان این کشور با وجود صرف هزینه‌های بالا، بسیار ناکارآمد است.  به گزارش فاکس‌نیوز، به تازگی نیز «برنی سندرز»، سناتور مشهور آمریکایی اذعان کرده که تقریباً همه در کشور ما می‌دانند که سیستم مراقبت‌های بهداشتی ویران و ناکارآمد است.

آسیب‌دیدگی آتش‌نشانان در نیویورک

آتش‌سوزی گسترده در نیویورک به زخمی شدن حداقل 2 نفر از آتش‌نشانان آمریکایی منجر شد. به گزارش نیوزویک، «لورا کاوانا» از مقامات آتش‌نشانی نیویورک گفته است که وضعیت آتش‌نشانان مجروح پایدار و آتش تحت کنترل است، اگرچه اطفای حریق تا ساعت‌ها ادامه داشت. آتش‌سوزی بزرگ روز یکشنبه در نیویورک باعث از بین رفتن تعدادی از واحدهای تجاری شده و ده‌ها نفر شغل و کسب‌وکار خود را از دست داده‌اند. همچنین گفته شده است ساختمانی که آتش‌سوزی در آن آغاز شد، علاوه بر مغازه شکلات‌فروشی، دارای واحدهای مسکونی، یک کباب‌پزی و سایر مشاغل و کسب‌وکارها بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید