• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 30 مرداد 1402
کد مطلب : 200707
+
-

اعضای ستاد کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید‌ استان اردبیل با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند‌

خون وحدت‌ساز

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰شهید استان اردبیل، استمرار راه شهدا را راه مقابله با جنگ شناختی دشمنان دانستند

رهبری
خون وحدت‌ساز

رهبر معظم ‌انقلاب در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰شهید استان اردبیل که روز یکشنبه، ۲۲مرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار شده بود و متن آن دیروز (یکشنبه) در محل برگزاری همایش در اردبیل منتشر شد، حفظ و تثبیت راه شهدا و انتقال سیره عملی آنان به نسل جوان را وظیفه‌ای مهم خواندند.به ‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام ‌معظم‌ رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دراین دیدار گفتند: ما با شهدا معاصر بودیم و جهاد، ایثار، شهادت، گره‌گشایی‌ها و ایستادگی آنان در مقابل قدرت‌ها را دیدیم، اما نسل جوان، این موضوع را با وضوح وبِداهتی که ما متوجه شدیم، نمی‌بیند؛ بنابراین هر یک از علما، روشنفکران، دانشگاهیان و صاحبان مناصب دولتی، باید به تناسب جایگاه خود نقش‌آفرینی کنند.

گواهی بر مجاهدت مردم اردبیل
مردم اردبیل جزو صفوف مقدمِ حاضران در میدان‌های مجاهدت هستند. اعزام حدود ۳۵هزار رزمنده به جبهه‌ها در دوران دفاع ‌مقدس و تقدیم ۳۴۰۰شهید، گواه ایثارگری و مجاهدت مردم اردبیل است.

تلاش ناکام دشمن
امسال دشمن چه تلاشی کرد تا شاید بتواند رونق محرم را کم کند؛ نتوانست و بعکس شد و عکس آنچه او می‌خواست اتفاق افتاد. امسال محرم و دهه‌ عاشورا گرم‌تر، پرشورتر، پرمعناتر و معرفت‌برانگیزتر از همه‌ سال‌های قبل بود؛ این، کار خداست.

استفاده از شیوه‌های تأثیرگذار
استفاده از شیوه‌های تأثیرگذار برای حفظ نام و راه شهیدان ضروری است. بهترین و لازم‌ترین شیوه در این زمینه، استفاده از شیوه‌های هنری است.

راه روشن پیش رو
راه برای ما روشن است. راه، راه مجاهدت است، راه ایستادگی است، راه استقامت است. این راهی است که ما باید برای هموار کردن آن تلاش کنیم، فکر کنیم؛ علما یک جور، روشنفکران یک جور، دانشگاهی‌ها یک جور، صاحبانِ مناصبِ گوناگونِ دولتی هرکدام یک جور باید تلاش کنند.

به ‌هم ریختن خطوط توهمی میان ملت
شهیدی مانند شهید سلیمانی در راه خدا به شهادت می‌رسد، یک ملت تکان می‌خورد، یک ملت حرکت می‌کند و همه این خطوط توهمی‌ای که بین آحاد ملت هست به‌ هم می‌ریزد و ملت یکپارچه راه می‌افتند؛ این برکتی است که خدا به خون شهید داده ‌است.

یک راهبرد ویژه
بنده اصرار دارم در دیدار با مردم و اهالی هر منطقه‌ای،هر شهری، هر استانی برجستگی‌هایی از آن استان را مطرح کنم تا همه بشنوند؛ همه‌ مردم ایران بفهمند و خود آن مردم هم قدردان این خصوصیات باشند.

برکت خون شهدا
خداوند به خون شهدا برکت می‌دهد و والاترین و بارزترین نمونه آن، خون حضرت اباعبدالله‌(ع) است که سبب شده حادثه کربلا در تاریخ زنده بماند و روزبه‌روز بر اشتعال و حرارت عشق به آن حضرت در میان مسلمانان و حتی غیرمسلمانان افزوده شود.

راه مقابله با جنگ شناختی
راه مقابله با جنگ شناختی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جبهه دشمنان انقلاب اسلامی، استمرار راه شهدا و عمل به درس آنان یعنی مجاهدت، ایستادگی و مقاومت است.

حق بزرگ اردبیل بر ملت ایران
اردبیل از 2 جنبه ملی و اسلامی، حق بزرگی بر ملت ایران دارد، زیرا «یکپارچگی و وحدت» ایران و همچنین ترویج «مذهب اهل‌بیت‌علیهم‌السلام» در ایران، از اردبیل و در دوره صفویه آغاز شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید