• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 30 مرداد 1402
کد مطلب : 200700
+
-

جهان‌نما/چهره زشت فقر در پیاده‌روهای پاریس


در یک‌دهه اخیر تعداد کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها در پایتخت‌های مهم اروپایی ازجمله پاریس و لندن افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است. در محله‌های محروم فرانسه که تا همین چند‌ماه پیش درپی کشته‌شدن یک نوجوان ۱۷ساله عرب‌تبار توسط پلیس فرانسه، بیشترین اعتراض‌ها و خشونت‌ها را شاهد بود، فقر از در و دیوار می‌بارد. گاردین در گزارشی از وضعیت فقر در برخی محلات پاریس، ریشه اعتراضات بزرگ در فرانسه مانند همان اعتراضات اخیر را در فقر و تبعیض می‌بیند.

ثبت‌نام از انبوه داوطلبان جنگ در نیجر

3هفته پس از خلع «محمد بازوم»، رئیس‌جمهوری نیجر از قدرت توسط کودتاگران نظامی، شهر نیامی، پایتخت نیجر آماده می‌شود تا با بسیج مردمی در حمایت از ارتش، از حمله نظامی احتمالی همسایگان خود جلوگیری کند.  به گزارش ‌آسوشیتدپرس، در همین ارتباط هزاران داوطلب جوان نیجری برای دفاع از کشور خود درصورت مداخله نظامی احتمالی توسط اکوواس در ارتش نیجر ثبت‌نام کرده‌اند.

استقرار نیروهای حشدالشعبی در مرز عراق

به‌دنبال تحرکات نیروهای آمریکایی در بخش‌هایی از عراق، نیروهای مقاومت حشدالشعبی نیز در حال مستحکم‌کردن مواضع خود در مرزهای غربی عراق هستند. به گزارش سانا، طی چند روز گذشته بخشی از تجهیزات و ادوات نظامی حشدالشعبی به مرزهای غربی عراق انتقال داده شده‌اند. انتقال ادوات نظامی آمریکا در بخش‌هایی از عراق در حالی صورت گرفته که از 5سال پیش به این سو دولت و گروه‌های مختلف مردمی و امنیتی عراق خواستار خروج کامل نظامیان آمریکایی از عراق شده بودند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید