• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 29 مرداد 1402
کد مطلب : 200574
+
-

شناسایی 2هزار شرکت شبه‌دولتی

دیوان محاسبات برای برخی مدیران سابق بانک مرکزی در مورد ارز 4200تومانی رأی قطعی صادر کرده است

رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور از صدور رأی و حکم قطعی برای تعدادی از مدیران سابق بانک مرکزی خبر داد و گفت: تاکنون 2هزار شرکت شبه‌دولتی شناسایی شده است.
به گزارش خانه ملت، احمدرضا دستغیب گفت: دیوان محاسبات یک مجموعه علمی، فنی و تخصصی است و ارتباط آن با رسانه‌ها در بسیاری از مواقع می‌تواند برای کمک به حل معضلات کشور راهگشا باشد.
او با تأکید بر اینکه در دیوان محاسبات رویکرد سیاسی نداریم، تصریح کرد: حسابرسان دیوان محاسبات در تمام مجموعه‌هایی که قانون معین کرده، حضور دارند و رسیدگی‌های مدنظر این نهاد نظارتی را با دقت پیگیری می‌کنند.
دستغیب با بیان اینکه استقرار سامانه‌های نظارت بر‌خط از اولویت‌های دیوان محاسبات است، تأکید کرد‌: در کنار حسابرسی شرکت‌های دولتی، نظارت بر شرکت‌های شبه‌دولتی از موضوعات مهمی است که ما دنبال می‌کنیم و در این زمینه تاکنون حدود 2هزار شرکت شبه‌دولتی شناسایی شده که کار رسیدگی به آنها نیز آغاز شده است.
رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور همچنین درباره تخلفات مالی مدیران و پرونده‌هایی که به نتیجه رسیده است، یادآور شد: در جدیدترین احکام قطعی‌شده، حکم در ارتباط با پرونده ارز 4200تومانی برای تعدادی از مدیران سابق بانک مرکزی صادر شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید