• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 28 مرداد 1402
کد مطلب : 200400
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/g5XN9
+
-

نکته بازی/ خب حالا چه کار کنیم؟

با وجود شکست مقابل استقلال، ملوان فوتبال خیلی خوبی در ورزشگاه آزادی بازی کرد و شاید حقش این بود که حداقل یک امتیاز از هفته دوم به‌دست بیاورد. در پایان این مسابقه یکی از خبرنگاران از مهدی تارتار در مورد شکست‌های پیاپی و پرشمار تیم‌هایش در برابر استقلال سؤال کرد و سرمربی ملوان هم گفت: «استقلال، پرسپولیس و سپاهان در طول فصل در چند بازی می‌بازند؟ حتی استقلال 2سال پیش بدون باخت قهرمان شد. همین که با پارس‌جنوبی 2بار استقلال را شکست دادیم، خیلی مهم است.» خب البته اصل سخنان تارتار غلط نیست و توقع منتقدان باید به اندازه بضاعت تیم‌های او باشد اما آنجا که تأکید می‌کند قبلا 2بار استقلال را برده، کمی بوی کل‌کل و خودنمایی دارد؛ حرف‌هایی که در سطح یک نشست خبری حرفه‌ای نیست.

قدردان شمس‌آذر باشید
در پایان هفته دوم لیگ برتر، 3تیم داریم که هر دو بازی نخست خود را با شکست پشت سر گذاشته‌اند؛ ملوان، فولاد و تراکتور. اینکه نام فولاد و تراکتور در این فهرست دیده می‌شود جای تعجب دارد، هرچند انصافا تراکتور 2بازی سخت در برابر سپاهان و پرسپولیس داشت و قطعا شرایط این تیم در ادامه بهتر خواهد شد. با این حال نکته جالب اینجاست که هیچ‌یک از این 3تیم در قعر جدول قرار ندارند، چرا که در یک اتفاق عجیب، شمس‌آذر قزوین مسابقات را با 6امتیاز منفی شروع کرده است. با اینکه مهمان جدید لیگ برتر از 2بازی اولش یک مساوی کسب کرده بود اما هنوز با منفی 5امتیاز در قعر جدول قرار دارد.

منتظریم آقای نبی!
تیم ملی قرار است روز 6شهریور در یک بازی دوستانه به مصاف بلغارستان برود اما یافتن حریف برای فیفادی دوم در 21شهریور تبدیل به یک معمای پیچیده شده بود. ابتدا قرار شد تیم ملی در این تاریخ به مصاف تیم گمنام کیپ‌ورد یا دماغه سبز برود که این بازی لغو شد. پس از آن فدراسیون فوتبال توانست بازی با آنگولا را نهایی کند؛ تیمی که لااقل اسمش شناخته‌شده‌تر است اما از نظر فنی وضعیت بدتری نسبت به کیپ‌ورد دارد. آنگولا در رتبه ۱۱۶رنکینگ فیفا و ۲۷آفریقا قرار گرفته و طبیعتا مصاف با چنین تیمی نمی‌تواند چندان به‌کار فوتبال ایران بیاید. البته منتظر حماسه‌سازی‌های آقای نبی در مورد قدرت خارق‌العاده آنگولا هستیم!

حتما باور می‌کنیم!
برخی رسانه‌ها خبر داده‌اند با وجود پر شدن سقف بودجه استقلال، راهی برای ثبت قراردادهای جدید در این باشگاه پیدا شده است. گویا تعدادی از بازیکنان تیم موافقت کرده‌اند رقم قراردادشان را کاهش بدهند تا بقیه قراردادها هم ثبت شود. باور این داستان‌ها کمی برایمان سخت است. در همین استقلال بود که بازیکنان در اعتراض به عدم‌وصول بموقع مطالبات خود اعتصاب کردند و باعث شدند پولی که برای پرداخت طلب استراماچونی به استقلال آمده بود، صرف پرداخت دستمزد آنها شود. اگر یک سر سوزن از این ازخودگذشتگی در آن زمان وجود داشت، شاید الان استقلال هم می‌توانست در لیگ قهرمانان آسیا حاضر باشد. باور تخفیف دادن آبی‌ها به باشگاه همان‌قدر سخت است که بپذیریم بیرانوند با 15میلیارد تومان در پرسپولیس مانده!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید