• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
جمعه 27 مرداد 1402
کد مطلب : 200333
+
-

آخرین خبرها/رتبه‌های تک‌رقمی ریاضی در تصاحب مردان

از ۴۰نفر رتبه‌های تک‌رقمی آزمون سراسری۱۴۰۲ در 5گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی ۲۸نفرشان مرد و 13نفر آنها زن هستند و مردان تمام رتبه‌های تک‌رقمی گروه ریاضی را از آن خود کرده‌اند. همچنین تهرانی‌ها با فراوانی ۱۳در صدر دارندگان رتبه‌های برتر قرار گرفتند. البته کارنامه نهایی برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته، امروز جمعه ۲۷مرداد از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در سامانه جامع آزمون سراسری منتشر خواهد شد.

۱۷روز بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث
دوره جدید بخشودگی جرایم بیمه‌نامه شخص ثالث همزمان با اربعین و هفته دولت اجرا می‌شود. این طرح با موافقت وزیر اقتصاد و رئیس مجمع صندوق تامین خسارت‌های بدنی، از دوم تا هجدهم شهریور‌ماه اجرا خواهد شد. این بخشودگی به‌مناسبت هفته دولت و با توجه به آغاز دور دوم سفرهای تابستانی و همچنین تردد زائران اربعین حسینی برای وسایل نقلیه‌ای که اقدام به خرید بیمه‌نامه یکساله شخص ثالث می‌کنند پیشنهاد شده است.

اعزام22هزار امدادگر و درمانگر به مرزهای غربی
مراسم بدرقه ۲۲هزار امدادگر هلال احمر و مانور خودروهای امدادی و آمبولانس‌های این جمعیت روز گذشته (پنجشنبه) از حرم امام خمینی(ره) برگزارشد و پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در این مراسم گفت: با اعزام کاروان بزرگ امدادی و درمانی هلال احمر، حضور ما در مرزهای غربی پررنگ‌تر می‌شود. پایگاه‌های امدادی در جاده‌های کشور عراق برپا و در مسیر نجف تا کربلا در فاصله هر 70عمود یک پایگاه درمانی هلال احمر، مشغول خدمتگزاری به زائران اباعبدالله(ع) می‌شود. همچنین در این مسیر ۳بیمارستان با فعالیت مشترک هلال احمر و وزارت بهداشت عراق با آمادگی کامل در خدمت زائران حسینی خواهند بود.

بازداشت‌شدگان حادثه تروریستی شاهچراغ به ۲۰نفر رسید
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس‌کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه تا این مرحله از تحقیقات پرونده، دستور بازداشت ۲۰نفر در ارتباط با حادثه تروریستی شاهچراغ صادر شده است، گفت: در واقع هرکسی که کوچک‌ترین نقشی در این رابطه داشته را دستگیر کرده‌ایم. تعدادی از این دستگیر‌شدگان در استان فارس و تعدادی نیز در سایر استان‌ها بوده‌اند که همگی برای ادامه تحقیقات به استان فارس منتقل می‌شوند. تلاش می‌کنیم تا کیفرخواست متهم اصلی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) هفته بعد صادر شود و پرونده را برای محاکمه به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز ارسال کنیم.

بهره‌برداری از هزاران واحد مسکن تا پایان امسال
حدود ۲۰تا۲۳هزار واحد مسکن مهر درصورت تخصیص اعتبارات لازم از سوی صندوق ملی مسکن تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.  خلیل محبت‌خواه، سرپرست شرکت عمران پردیس، با بیان اینکه ساخت مسکن مهر در شهر جدید پردیس از سال۹۰ شروع شده و ۲۹هزارو۸۴۱ واحد در قالب مسکن مهر در این شهر وجود دارد، گفت: ۲۰تا۲۳هزار واحد از این تعداد درصورت تخصیص اعتبارات لازم از سوی صندوق ملی مسکن تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. از حدود ۸۴هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس، نزدیک به ۲۹هزارو۸۴۱ واحد باقی‌مانده که از این تعداد ۱۰هزار واحد در حال آماده‌سازی‌ است تا سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

بازشدن گره کور  11ساله یک کارخانه
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از موافقت سران قوا برای تعیین تکلیف کارخانه لاستیک البرز (کیان تایر) با مدیریت استاندار تهران پس از 11سال خبر داد. محمد علیمهری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: با توجه به ورشکستگی این کارخانه و قیمت بالای آن، تمایلی برای خرید وجود نداشت و باید به شکل اقساطی به فروش می‌رسید که طبق قانون چنین امکانی فراهم نبود. در نودوسومین نشست شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا به ریاست آیت‌الله رئیسی و با موافقت سران قوا به هیأت تصفیه امور ورشکستگی اجازه داده شد که با مسئولیت استاندار تهران، کارخانه لاستیک البرز(کیان تایر) تعیین تکلیف شود. با این اقدام، وضعیت این کارخانه بعد از ۱۱سال مشخص می‌شود.

وام اربعین قابل برداشت شد
براساس اعلام بانک ملی، مبلغ ۲۵میلیون ریال واریزی بابت افتتاح حساب ویژه طرح وام اربعین، قابل برداشت بوده و این تسهیلات از یک تا ۵شهریور به‌ حساب‌های افتتاح شده واریز خواهد شد.

اخطار به سازندگان بناهای غیرمجاز
شهرداری منطقه۱۹ در زمینه جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز، به سازندگان در اراضی ناحیه۳ آخرین اخطار را اعلام کرد. به همین منظور تعدادی از مدیران شهری منطقه۱۹ با حضور میدانی در خیابان‌های گلها، موزاییک‌سازی‌ و... در راستای غیرقانونی و ناایمن‌بودن ساخت‌وسازهای بدون پروانه و بدون ضابطه، اطلاع‌رسانی کردند. در این برنامه به شهروندان درباره اقدام شهرداری منطقه در برخورد جدی و قاطعانه با اخذ دستور قضایی برای ایمنی اهالی و جلوگیری از خطرات جانی ساکنان، اطلاع‌رسانی و به‌عنوان آخرین اخطار به سازندگان و مالکان مهلت داده شد تا طبقات اضافی را کاهش دهند. در غیراین صورت برابر دستورات قضایی نسبت به رفع خلاف این ساختمان‌ها اقدام خواهد شد و مسئولیت رعایت نکردن موارد قانونی، برعهده مالکان و سازندگان است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید