• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 26 مرداد 1402
کد مطلب : 200251
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/pgV62
+
-

عدد خبر

3 موضوع
تولید دارو، کیفیت دارو و صادرات آن در دومین نشست شورای سیاستگذاری نمایشگاه مواداولیه دارویی، با حضور رئیس سازمان غذا و دارو و همچنین بخشی از مدیران صنعت دارو مورد بحث قرار گرفت. حیدر محمدی اشاره کرد که تولید دارویی ما وضعیت خوبی دارد؛ اما در حوزه صادرات ضعیف عمل می‌کنیم؛ در زمینه کیفیت داروها هم بحث وجود دارد.

14 کشور
در تولید علم  از ایران بالاتر هستند. به‌گفته یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت «اکنون ایران در جایگاه ۱۵تولید علم در جهان قرار دارد و سرعت تولید علم متناسب با توانمندی‌های موجود نیست و باید در این زمینه اقدام جدی صورت پذیرد.» اوهمچنین اشاره کرده است که نیازهای اولیه کشور در حوزه دارو و تجهیزات حوزه سلامت شناسایی و به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

4 حوزه
بیماری‌های غیرواگیر، جمعیت، تغییرات آب و هوا و نیز سلامت اجتماعی از مهم‌ترین تهدیدهای سلامت کشور هستند که به‌گفته وزارت بهداشت، بررسی هر کدام از آنها به دانشگاه‌های مختلفی واگذار شده است تا هم بررسی شوند و هم راهکارها به‌دست آید.

800 مرکز
تحقیقات دانشگاهی و 40مرکز تحقیقاتی غیردانشگاهی در کشور فعال هستند. اما به‌گفته مسئولان، باید هم در حوزه پژوهش و هم در حوزه آموزش، طبق نیازهای کشور رشته‌هایی ایجاد و تحقیقاتی انجام شود و افراد و مباحث غیرمرتبط حذف شوند.

60 هزار
زوج نابارور ایرانی در کشور، تنها توسط یک پزشک درمان شده و فرزنددار شده‌اند. دکتر نیره خادم غایبی، مدیر مرکز درمان ناباروری میلاد مشهد که موفق به چنین دستاوردی شده، در ششمین مراسم نکوداشت چهره‌های خاص حوزه سلامت از طرف دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد تقدیر قرار گرفته است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :