• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 25 مرداد 1402
کد مطلب : 200094
+
-

پیش چشم آسیا

تراکتور و پرسپولیس که سابقه‌ زیادی در جنگ و درگیری دارند امشب در حضور بازرس‌های AFC در تبریز به‌مصاف هم می‌روند

 دومین هفته از لیگ برتر فوتبال ایران امروز و امشب با انجام 5بازی پیگیری می‌شود. هفته دوم از روز گذشته با 2بازی آغاز شد و 5بازی دیگر هم امروز برگزار می‌شود تا فقط بازی استقلال و ملوان از این هفته باقی بماند. در میان مسابقات امروز، مهم‌ترین بازی را 2تیم تراکتور و پرسپولیس در تبریز برگزار می‌کنند و بعد از این مسابقه باید از دربی اصفهان به‌عنوان یکی از مسابقات حساس هفته نام برد.

  تراکتور - پرسپولیس
همین 2فصل قبل بود که بازی این 2تیم در تبریز به جنجال کشیده شد و حتی به دقیقه70 هم نرسید. جنجال هواداران تراکتور و پرتاب سنگ باعث نیمه‌تمام ماندن مسابقه شد و بعدا کمیته انضباطی نتیجه بازی را 3 بر صفر به سود پرسپولیس اعلام کرد. طبق همان حکم، بازی فصل بعد 2تیم نیز بدون حضور تماشاگر برگزار شد و حالا قرار است بعد از 2سال دوباره تراکتور و پرسپولیس در حضور تماشاگران به زمین بروند. با وجود اینکه مسابقه در هفته دوم برگزار می‌شود و هنوز حساسیت‌های جدولی اوج نگرفته اما این مسابقه برای تماشاگران تبریزی یک مسابقه معمولی نیست. تی‌تی‌ها به‌شدت مشتاق پیروزی بر پرسپولیس هستند و برای رسیدن به این نتیجه هر کاری می‌کنند. شکست سنگین در هفته اول هم تراکتوری‌ها را بیش از پیش تشنه امتیازات این بازی کرده است. حضور پرسپولیسی‌های سابق در ترکیب تراکتور نیز به حساسیت‌های این بازی اضافه می‌کند؛ چهره‌هایی که خیلی از آنها به‌عنوان بازیکن مازاد از پرسپولیس جدا شده‌اند و انگیزه زیادی برای اثبات خودشان دارند. سیامک نعمتی، مهدی شیری، سعید آقایی و شجاع خلیل‌زاده به همراه محمد نادری پرسپولیسی‌های سابق تراکتور هستند که در هفته اول فقط 2نفر از آنها در ترکیب اصلی بودند اما احتمالا امروز بیشتر آنها در ترکیب 11نفره قرار می‌گیرند. در آن سوی میدان پرسپولیس بعد از برد یک بر صفر در هفته نخست، امروز هم با احتیاط فراوان در درجه اول به‌دنبال بسته نگه داشتن دروازه خودی است تا در فرصت مناسب به حریف ضربه بزند. در جمع شاگردان یحیی، مهاجمان تا حدود زیادی زیر فشار انتقادات هستند و برای اثبات خودشان نیاز فراوانی به گلزنی و گل‌سازی دارند. اما در نقطه مقابل آنها، خط دفاعی و دروازه‌بان پرسپولیس با اعتمادبه‌نفس و روحیه بالا، کاملا آماده رویارویی با خط حمله تراکتور هستند که از قضا این تیم نیز مثل پرسپولیس با مشکل کمبود مهاجم تخصصی روبه‌روست.

  ذوب‌آهن - سپاهان
تیم پرشور و قدرتمند ژوزه مورایس بعد از اینکه در هفته اول تراکتور را اسیر خودش کرد، در هفته دوم باید به مصاف تیم همشهری برود. دربی اصفهان تنها مسابقه هفته دوم است که بین 2تیم 3امتیازی برگزار می‌شود و برنده‌های هفته اول را به مصاف هم می‌فرستد. بنابراین احتمال اینکه از این مسابقه یک تیم 6امتیازی بیرون بیاید و در صدر جدول بنشیند اصلا کم نیست. دربی اصفهان فصل گذشته نیز در همان هفته‌های ابتدایی برگزار شد که سپاهان در بازی رفت تن به مساوی یک-یک داد اما بازی برگشت را 2 بر یک برد. فصل گذشته 2تیم در هفته پنجم به‌مصاف هم رفتند که شهریار مغانلو نخستین گل فصل خودش را در همان هفته به ذوب‌آهن زد. اما شهریار امسال گلزنی را از همان هفته اول آغاز کرده و امشب هم انگیزه بالایی برای بالا بردن تعداد گل‌هایش دارد. ذوب‌آهن با محمد ربیعی در هفته اول ملوان را برد و لیگ را با یک پیروزی باارزش دور از خانه آغاز کرد. ربیعی که فصل گذشته یکی از موفق‌ترین خطوط دفاعی لیگ را در رفسنجان ساخته بود، امشب برای رویارویی با خط آتش قدرتمند سپاهان نیاز به یکی از همان کمربندهای مستحکم دفاعی دارد. اگرچه 6امتیازی شدن برای ذوب‌آهن می‌تواند رویای بسیار شیرینی باشد و ربیعی هم اعلام کرده برای تساوی به زمین نخواهد رفت اما مطمئنا سبزپوشان به کسب یک امتیاز هم راضی خواهند بود.

  شمس‌آذر قزوین - هوادار تهران
مدیران شمس‌آذر در نخستین سال ورود به لیگ برتر یک چشمشان به نتایج داخل زمین است و چشم دیگرشان به نتیجه شکایت‌هایی که امتیازات این تیم را بالا و پایین می‌کند. قزوینی‌ها هنوز امتیاز نگرفته 6 امتیاز از دست داده‌اند و حالا گفته می‌شود امکان بازگشت این امتیازات در روزهای آینده وجود دارد.
شاگردان سعید دقیقی تحت‌تأثیر این اخبار با امیدواری بیشتری به مصاف حریفان خود می‌روند. بعد از بازی هفته اول که برد خارج از خانه شمس‌آذر در دقیقه90 از دست رفت، حالا قزوینی‌ها در نخستین بازی خانگی خود به‌دنبال پیروزی بر شاگردان محمود فکری و کسب 3امتیاز هستند.

  مس رفسنجان - نساجی مازندران
نساجی‌چی‌ها ارادت زیادی به ساکت الهامی دارند و این موضوع را فصل گذشته در تقابل با این سرمربی کاملا اثبات کردند. اگر نساجی امروز در لیگ قهرمانان آسیا حاضر است به‌خاطر جامی است که همین ساکت الهامی برای آنها گرفت. ساکت امسال به مس رفسنجان رفته و بعد از تساوی بدون گل در زمین هوادار امشب نخستین بازی خانگی‌اش را مقابل نساجی انجام می‌دهد. نساجی در این بازی سرمربی‌اش مهدی رحمتی را به‌دلیل محرومیت روی نیمکت نخواهد داشت.

  فولاد خوزستان - صنعت‌نفت آبادان
نبرد بدترین بازنده‌های هفته اول که هرکدام 3گل از حریف خود دریافت کردند و هیچ گلی هم نزدند. فولاد و منصوریان با باخت 3 بر صفر از سیرجان برگشته‌اند و نفت آبادان هم در زمین خودش با این نتیجه شکست خورده است. دربی خوزستان در چنین شرایطی برگزار می‌شود و تیم بازنده به تنهایی در قعر جدول رده‌بندی قرار خواهد گرفت. ویسی همین 2سال قبل با تیم فولاد شروع بدی در لیگ داشت و بعد از 4هفته مجبور به ترک این تیم شد. حالا هم ویسی و هم فولاد به شرایط مشابهی دچار شده‌اند و باید دید کدام‌یک از آنها فرصت فرار از این تنگنا را به‌دست می‌آورند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید