• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 25 مرداد 1402
کد مطلب : 200092
+
-

عصر زیبای تبریز

بازی تراکتور- پرسپولیس، برای خیلی‌ها معنای خاص و متفاوتی دارد

عصر زیبای تبریز

بهروز رسایلی

قرعه شروع فصل برای تراکتور خیلی خاص و عجیب بوده است. این تیم بعد از بازی با سپاهان در هفته اول، باید در هفته دوم دیگر مسابقه بسیار دشوارش را در برابر پرسپولیس برگزار کند. برای تیمی که در اصفهان عملکرد ناامیدکننده‌‍‌ای داشت، خبر خوش این است که بازی با سرخپوشان پایتخت را در تبریز پشت سر خواهد گذاشت؛ مقابل هواداران خودی. هر چه در مورد اهمیت و حساسیت این مسابقه صحبت شود، توضیح واضحات است؛ انگار که با آب و تاب بخواهی روشنایی خورشید را تعریف کنی. بنابراین مستقیم برویم سراغ یک جنبه‌ویژه از این بازی؛ اینکه برخی نفرات در 2تیم برای موفقیت از انگیزه‌های پنهان و مضاعف برخوردارند. کدام نفرات؟ مطلب را بخوانید.

شهاب زاهدی
بی‌گمان او انتظار چنین شروعی را در پرسپولیس نداشت. نمایش خرید جدید سرخ‌ها در برابر آلومینیوم اراک ناامیدکننده بود. شهاب در میانه‌های نیمه دوم تعویض شد و کامنت‌های خوبی هم از ناظران و برخی هواداران نگرفت. او بعد از 8سال به پرسپولیس برنگشته که به این زودی وا بدهد. روشن است که به این بازیکن باید بیشتر فرصت داد، مخصوصا که مقابل آلومینیوم توپ چندان خوبی هم به دستش نرسید. فوتبال اما دنیای عجیبی دارد و همانطور که با یک بازی بد خیلی‌ها را علیه خودت می‌بینی، یک درخشش هم می‌تواند ورق را برگرداند. برای این کار، کجا بهتر از تبریز و مسابقه حساس با تراکتور؟

محمدحسین کنعانی‌زادگان
شرایط برای او هم شبیه زاهدی است، با این تفاوت که سابقه فنی کنعانی باعث می‌شود هواداران به او اعتماد بیشتری داشته باشند. خط دفاع پرسپولیس در هفته اول روز خوبی را پشت سر نگذاشت و این تیم به‌معنای واقعی کلمه خوش‌شانس بود که کلین‌شیت کرد. در این میان تنها تغییری که نسبت به فصل گذشته رخ داده، حضور کنعانی به جای گولسیانی است. او به‌خاطر اسم و آوازه‌اش یکی از بهترین بازیکنان فصل گذشته پرسپولیس را نیمکت‌نشین کرد؛ بنابراین مجبور است زودتر به روزهای خوب و فرم اصلی‌اش برگردد.

شجاع خلیل‌زاده
اصلا نیازی به ارائه توضیح هست؟ دوست داشت به پرسپولیس برگردد اما سرخ‌ها او را نخواستند. بین دوطرف کمی دلخوری به‌وجود آمده است. شجاع که با تیمش روز خوبی در اصفهان نداشت، همه وجودش را خواهد گذاشت تا جلوی پرسپولیس تبدیل به سیم خاردار شود و به آنها نشان بدهد اشتباه کردند او را از دست دادند. هر اتفاقی غیراز این، شاید افکار عمومی را متقاعد کند دوران موفقیت‌آمیز این مدافع در فوتبال ایران کم‌کم به پایان رسیده است.

پاکو خمز
می‌رسیم به سرمربی اسپانیایی و موفق تراکتور؛ کسی که در ماه‌های گذشته به خوبی توانسته افکار عمومی را تحت‌تأثیر قرار بدهد و از آنها نمره قبولی بگیرد اما کم‌کم دارد با یک برچسب منفی مهم مواجه می‌شود؛ اینکه مرد بازی‌های بزرگ نیست. شکست فصل گذشته در برابر پرسپولیس در تبریز، باخت وحشتناک 7گله به استقلال در آزادی و شکست عجیب و غریب هفته قبل مقابل سپاهان، به‌تدریج دارند تصویر پاکو خمز را خراب می‌کنند. حالا او یک بازی بزرگ دیگر پیش‌رو دارد؛ فرصت خوبی برای اینکه نشان بدهد این قضاوت‌ها غلط است.

سیامک نعمتی
همه شواهد نشان می‌دهد سیامک نعمتی با تلخکامی کامل از پرسپولیس جدا شد و هنوز این اتفاق را باور نکرده است. امروز در بازی تراکتور - پرسپولیس در ورزشگاه یادگار، هیچ بازیکنی به اندازه او انگیزه نخواهد داشت. نعمتی قصد دارد ثابت کند هنوز می‌توانست یک مهره مؤثر برای پرسپولیس باشد و جدایی‌اش از این تیم، به صلاح نبود. هرچند روشن نیست او در ترکیب اصلی تیم تبریزی حاضر خواهد بود یا نه.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید