• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 3 دی 1396
کد مطلب : 1999
+
-

خبرهای کوتاه

   تداوم رشد بازار آتی سکه در بورس‌کالا حجم و ارزش معاملات آتی سکه در بورس‌کالای ایران طی هفته گذشته با افزایش همراه بود. به گزارش همشهری، در طول هفته گذشته ۱۴۰‌هزار و ۱۸۸ قرارداد آتی سکه به ارزش ۲۲‌هزار و ۵۰۸ میلیارد ریال در بورس‌کالا دادوستد شد. در بازارآتی سکه نیز طی هفته گذشته، اوراق سررسید شهریورماه سال‌۹۷ پرطرفدارترین سررسید بود؛ به‌نحوی که معامله‌گران در این هفته ۱۲۸‌هزار و ۴۰۰ قرارداد آتی سکه را به ارزش ۲۰‌هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال دادوستد کردند. اوراق سکه سررسید تیر‌ماه سال آینده هم با دادوستد ۸‌هزار و ۲۶۰ قرارداد به ارزش معاملاتی یک‌هزار و ۲۸۴ میلیارد ریال در رتبه دوم جدول معاملات آتی سکه قرار گرفت. در مکان سوم بازار آتی نیز اوراق سکه تحویل دی‌ماه ایستاد. این سررسید با ۲ هزار و ۳۴ قرارداد به ارزش ۲۸۷ میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

 

   استفاده از اوراق خزانه درخصوصی‌سازی مجاز شد طرح استفاده از اوراق بدهی خزانه در مزایده‌ها در سیصد و سی و پنجمین جلسه هیأت عالی واگذاری به تصویب رسید.به گزارش همشهری، طبق مصوبه هیأت عالی واگذاری، شرکت‌کنندگان در مزایده‌های خصوصی‌سازی‌ از این پس می‌توانند به جای پرداخت وجه نقد به‌عنوان سپرده شرکت در مزایده، اوراق بدهی خزانه را به سازمان خصوصی‌سازی‌ ارائه کنند.

 

   ۱۸ دی‌ماه؛ عرضه ۱۴جایگاه سوخت دولتی  تعداد ۱۴ جایگاه سوخت دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی‌ در روز ۱۸ دی‌ماه امسال از طریق مزایده واگذار می‌شود. طبق اعلام سازمان خصوصی‌سازی‌، این ۱۴جایگاه سوخت دولتی در 8 استان کشور پراکنده‌اند. در این میان 3جایگاه متعلق به استان اصفهان، یک جایگاه سوخت شرکتی در کرج، 2جایگاه دیگر در محدوده استان البرز، 2جایگاه متعلق به استان آذربایجان غربی و نیز یک جایگاه سوخت در استان تهران قرار دارند. همچنین یک جایگاه سوخت در استان خوزستان، یک جایگاه در استان قزوین؛ یک جایگاه سوخت در استان مازندران قراردارند و 2جایگاه هم متعلق به استان هرمزگان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید