• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 23 مرداد 1402
کد مطلب : 199872
+
-

فصل بی‌هراسی؛ روایتی از جنایات مجاهدین خلق

فصل بی‌هراسی؛ روایتی از جنایات مجاهدین خلق

«فصل بی‌هراسی» درباره جوانی به‌نام علی است که از کارهای انقلابی فراری است و به‌شدت از این فضا می‌ترسد ولی ناخواسته بنا بر وصیت یکی از دوستانش پایش وسط گروه‌های مختلف باز می‌شود.
در میان فضای مه‌آلود سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی، گروه‌هایی سر برآورده بودند که هر کدام ادعای سردمداری مبارزه با رژیم پهلوی داشتند.  از گروه‌های مذهبی تا کمونیست که طیف گسترده‌ای را در این میان شامل می‌شد. آنقدر زیاد بودند که معلوم نبود کدامیک دلسوز واقعی مردم و کدامیک فقط به‌خاطر تخلیه شور و هیجان جوانی‌شان دست به اسلحه برده است.
رمان «فصل بی‌هراسی» به قلم محمدحسین فاضل رمانی است با موضوع انقلاب و درباره حوادث تلخ و شیرین‌ماه آخر 1356؛رمانی پرماجرا و پر از زد‌و‌خورد و تعقیب‎و‌گریز و نفس‌گیر درباره یکی از حساس‌ترین زمان‌های تاریخ ایران. رمان، مخاطب را همراه شخصیت‌های داستان به نفس‌نفس زدن می‌اندازد و در لابه‌لای این زدوخوردها به‌دنبال حقیقت است و به پشت پرده این گروه‌ها سرک می‌کشد و آنها را از نزدیک می‌بیند. گروه «صف» به فرماندهی شهید محمد بروجردی در یک طرف و سازمان پیکار که باقی‌مانده سازمان مجاهدین خلق بعد از تئوری رکود و کودتا علیه تقی شهرام تشکیل شده بود، دو طرف این درگیری هستند و سازمان مخوف ساواک که همیشه و در همه حال در صحنه‌های درگیری حضور دارد و حریفی قدرتمند است که عیار مبارزین را نشان می‌دهد.
این کتاب در 228صفحه و با شمارگان 1000نسخه، از سوی شرکت چاپ و نشر بین‌الملل روانه بازار شده است. فاضل نویسنده این کتاب معتقد است:«مضمون این رمان، عبور علی از ترس است. اگر «فصل بی‌هراسی» را ادامه می‌دادم، شاید این داستان هرگز به انتها نمی‌رسید. این قصه هنوز در فصل اول است و به‌نظرم از سازمان مجاهدین روایت‌های بسیاری وجود دارد که می‌تواند به رمان‌هایی در حال و هوای ترورهای سال ۶۰، وقایع تابستان ۶۷ و حتی درگیری‌های سال ۸۸ و سال‌های بعد از آن برسد. به هر حال در روایت داستانی از تاریخ انقلاب، باید سهم عمده‌ای را به این سازمان و جنایت‌های آنان اختصاص داد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید