• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 23 مرداد 1402
کد مطلب : 199838
+
-

طلسم هری و رامین

طلسم هری و رامین

هری کین می‌توانست در نخستین بازی‌اش با پیراهن تیمی غیر از تیم طلسم‌شده تاتنهام به نخستین جام عمرش برسد اما حضور 26دقیقه‌ای او در سوپرجام آلمان برای کسب نخستین جام کافی نبود. بایرن‌مونیخ در آلیانس 3 بر صفر به مهمان خود، لایپزیش باخت و دومین جام عمر این باشگاه را تقدیم تیم شرق آلمان کرد. بایرن 3بار پیاپی این جام را برده بود و شانس کین بود که این‌بار پیروز نشود. دنی اولمو در این دیدار هت‌تریک کرد.

    عجیب است بازیکنی که در 735بازی عمرش 280گل و 64پاس‌گل ثبت کرده، به هیچ جامی نرسیده باشد. کین حتی تا فینال یورو و نیمه‌نهایی جام‌جهانی هم با انگلیس پیش رفت و در فینال لیگ قهرمانان با تاتنهام به لیورپول باخت. عجیب‌تر این خواهد بود که تاتنهام امسال جام بگیرد اما بایرن‌مونیخ پس از 11قهرمانی متوالی در بوندس‌لیگا با توماس توخل به هیچ جامی نرسد. توخل از زمانی که به بایرن آمده یک جام‌حذفی، یک لیگ قهرمانان و یک سوپرجام را از دست داده است و با خوش‌شانسی تمام و لغزش دورتموند در هفته پایانی بوندس‌لیگا یک قهرمانی ناخواسته در لیگ برای این تیم گرفت.
    کین در تاتنهام در 4262روز هیچ جامی نیاورده بود و حالا یک روز دیگر هم در بایرن روی آن! طلسم کین یادآور رامین رضاییان است که در عمرش هیچ بار در هیچ تورنمنتی قهرمانی را تجربه نکرده است. او حتی عضو تیم رؤیایی پرسپولیس زمان برانکو بود اما در لیگ پانزدهم با آن تیم تماشایی و باانگیزه، پس از درگذشت هادی نوروزی نتوانست جام ببرد. رامین در لیگ شانزدهم عضو پرسپولیس بود اما در میانه راه توسط برانکو اخراج شد. با قهرمانی پرسپولیس در این سال مدیریت باشگاه از برانکو درخواست کرد که رامین رضاییان را در جشن قهرمانی شریک کند اما سرمربی کروات گفت اگر این بازیکن می‌خواهد بیاید، باید با لباس شخصی درجشن قهرمانی شرکت کند. رضاییان 5110روز سابقه بازی دارد، از سال2009 که عضو تیم صبای قم بود. البته او با راه‌آهن چهره شد و به پرسپولیس رفت. فصل پیش هم با سپاهان در آستانه نخستین جام عمرش بود اما در پایان جام را به تیم سابقش واگذار کرد.
    توماس توخل، سرمربی بایرن درباره کین گفته است: «واقعا برای او متأسفم. او احتمالا فکر می‌کند این 4هفته هیچ تمرینی نکردیم. هری ساعت سه‌چهارصبح خوابیده بود. ما نیاز داریم که از او یاد بگیریم، لازم نیست که او چیزی از ما بیاموزد. او قرار است به ما کمک کند که از این چرخه خارج شویم. هری مقابل برمن در ترکیب اصلی خواهد بود و در تمام بازی‌ها حضور خواهد داشت. او شماره 9ماست.»
    بعد از سورن لربی (5)، توماس توخل به نخستین سرمربی بایرن از سال1992 تبدیل شد که در 13بازی رسمی ابتدایی‌اش 5بار شکست می‌خورد.
    این سنگین‌ترین شکست تاریخ بایرن در سوپرکاپ آلمان بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید