• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 23 مرداد 1402
کد مطلب : 199826
+
-

امیدوارم به جام ملت‌ها بروم

آرش رضاوند، ستاره استقلال می‌گوید مدعیان قهرمانی امسال همان تیم‌هایی هستند که وحشتناک هزینه کرده‌اند

امیدوارم به جام ملت‌ها بروم

امیرحسین اعظمی

آرش رضاوند که سال گذشته فصل خوبی را در استقلال پشت سر گذاشت، در شروع فصل جدید لیگ برتر دوباره در ترکیب آبی‌های پایتخت درخشید و در بازی با صنعت نفت گل اول را به ثمر رساند. شاگردان جواد نکونام در شرایطی به این برد مهم دست پیدا کردند که در هفته‌های گذشته با چالش‌ها و مشکلات خاصی روبه‌رو بودند ولی در شروع لیگ اتفاقات خوبی برای استقلال رقم خورد و رضاوند هم تأکید می‌کند که این برد می‌تواند انگیزه استقلال را برای بازی‌های بعدی چندبرابر کند. رضاوند بعد از بازی با صنعت‌نفت در میکسدزون به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ داد.
 
 فکر می‌کردی 3گل به صنعت نفت بزنید؟
می‌دانستیم بازی سختی داریم ولی هدفی جز برد نداشتیم. کادر فنی هم تأکید کرده بود که باید این بازی را ببریم و خوشبختانه همین اتفاق هم رخ داد. گرما و رطوبت هوا واقعا کار ما را سخت کرده بود ولی خوشحالم که هم خوب فوتبال بازی کردیم و هم نتیجه خوبی گرفتیم. قطعا این برد انگیزه و روحیه ما را برای بازی‌های بعدی بیشتر خواهد کرد. این را هم بگویم که صنعت نفت تیم ضعیفی نیست و آنها مطمئنا در هفته‌های بعدی نتایج خوبی خواهند گرفت.
 
 فصل را هم با گلزنی شروع کردی و حتما بابت این اتفاق خوشحالی؟
موفقیت تیم از هر چیزی مهم‌تر است و من هم خوشحالم که به تیمم کمک کردم. امیدوارم این روند را ادامه دهم. ما پیش‌فصل چندان خوبی نداشتیم و حتی به اردو هم نرفتیم ولی بچه‌ها با همدلی و اتحاد توانستند بازی خوبی را به نمایش بگذارند  و خواسته‌های کادر فنی را در زمین پیاده کنند.
 
 این پنجمین گل تو در تیم‌های تحت هدایت جواد نکونام بود، درست است؟
بله، من در فولاد هم زیرنظر آقاجواد شرایط خوبی داشتم و امیدوارم امسال هم طوری بازی کنم که جواب اعتماد سرمربی را بدهم. البته زدن یک گل مرا راضی نمی‌کند و می‌خواهم حتی عملکردی بهتر از فصل گذشته داشته باشم.
 
 با توجه به تغییر سیستم استقلال نسبت به سال قبل، آیا وظایف تو هم تغییر کرده؟
پارسال 3-3-4 بازی می‌کردیم و امسال 1-3-2-4 بازی می‌کنیم. هر مربی هم تفکرات خودش را دارد، فعلا که یک بازی انجام داده‌ایم و در شروع مسابقه در پست 8 و 10بازی کردم ولی در نیمه دوم هافبک دفاعی بودم. برای من مهم این است که خواسته‌های کادر فنی را به بهترین شکل انجام دهم.
 
 به تیم ملی دعوت می‌شوی؟
تلاش می‌کنم این اتفاق رخ دهد و امیدوارم همراه تیم ملی به جام ملت‌ها بروم.
 
 قانون سقف بودجه را قبول داری؟
این قانون قطعا رعایت نمی‌شود. در بعضی تیم‌ها بازیکنانی داریم که یک میلیون دلار پول گرفته‌اند، آیا با این مبالغ می‌توان سقف بودجه را رعایت کرد؟ این قانون پول‌های زیرمیزی در فوتبال ایران را زیاد می‌کند و نظر من این است که قانون سقف بودجه کارشناسی‌شده نیست. رعایت فیرپلی مالی اصلا این چیزی نیست که وضع کرده‌اند. تنها تیمی که سقف را رعایت کرده استقلال است و نمی‌دانم چرا با اینکه این همه بازیکن از دست دادیم، سقف ما پر شده است.
 
 در مورد بازی با ملوان چه نظری داری؟
همه بازی‌ها سخت است و نباید هیچ تیمی را دست‌کم بگیریم. ما میزبان هستیم و باید 3امتیاز این بازی را بگیریم، ملوان هم تیم قابل احترامی است.
 
 حتما می‌دانی که ورزشگاه آزادی با چه شرایطی روبه‌رو است؟
بله، ما این حق را داریم که از حمایت هواداران بهره ببریم و امیدوارم باشگاه در این زمینه به فکر باشد که اگر قرار نیست هواداران به ورزشگاه بیایند، جایی بازی کنیم که هواداران استقلال هم حضور داشته باشند. ما در آبادان شرایط سختی را تجربه کردیم و تیم حریف از حمایت هوادارانش بهره می‌برد، این امتیاز برای هر تیمی مهم است.
 
 استقلال در فاز تهاجمی بازیکنانی مثل مهدی قائدی و محمد محبی را از دست داده است. به‌نظر تو بابت جدایی این دو بازیکن ضرر نمی‌کنید؟
این دو بازیکن واقعا مهره‌های تأثیرگذاری بودند که روی 30گل استقلال تأثیر مستقیم داشتند. به هر حال شرایط طوری پیش رفت که قائدی و محبی جدا شدند ولی نفرات جایگزین و دیگر بازیکنان هم انگیزه بالایی دارند تا خودشان را نشان دهند. هر تیمی ممکن است با تغییراتی مواجه شود و دیگر فکرکردن به سال گذشته درست نیست. ما تلاش می‌کنیم تا بهترین نتایج را بگیریم.

مثل همیشه مدعی هستیم
ما تلاش می‌کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم و استقلال همیشه جزو مدعیان است. البته همه می‌دانند امسال چه شرایطی داریم و چه اتفاقاتی رخ داده است. من معتقدم تیم‌هایی مدعی قهرمانی هستند که وحشتناک هزینه کرده‌اند. ما این همه بازیکن از دست دادیم و چند بازیکن هم جذب کردیم و نمی‌دانم چطور سقف بودجه پر شده است!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید