• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 21 مرداد 1402
کد مطلب : 199674
+
-

پاسخ آتشین به مهمانان ناخوانده

پس از آشکار شدن ضعف نظامی آمریکا در جریان حمله موشکی پایگاه عین‌الاسد، نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه همواره هدف حملات گروه‌های مقاومت بوده‌اند

گزارش
پاسخ آتشین به مهمانان ناخوانده

رضا عمویی-روزنامه‌نگار

منطقه الشدادی در شمال شرق سوریه روزهای آخر هفته را با یک انفجار مهیب به پایان رساند. آنگونه که روزنامه الوطن سوریه به نقل از تلویزیون این کشور گزارش داد، چندین رشته انفجار مهیب، پایگاه آمریکا در الشدادی را هدف قرار دادند و شدت این انفجارها آنچنان شدید بود که صدا و نور آن تا کیلومترها دورتر شنیده و دیده‌شده است. آمریکا در سوریه ۲۸پایگاه نظامی دارد که بیشتر این پایگاه‌ها در مناطق نفت‌خیز و گازی سوریه قرار دارد تا بتواند هر چه آسان‌تر منابع نفتی این کشور را غارت کند.
این نخستین بار نیست که نیروهای آمریکایی در سوریه هدف حمله مخالفان قرار می‌گیرند. حضور آمریکا در سوریه بدون مجوز دولت مرکزی دمشق صورت گرفته و ازاین‌رو دولت بشار اسد حضور نیروهای آمریکایی را با عنوان نیروهای اشغالگر اعلام کرده است. همین مسئله باعث شده تا نیروهای مخالف اشغالگری آمریکا در سوریه حملاتی را در مقاطع مختلف علیه این نیروها انجام دهند. فراتر از سوریه، نیروهای آمریکایی در عراق نیز با حملات مشابهی مواجه هستند، چون در عراق نیز مخالفت‌ها علیه حضور نیروهای آمریکایی بسیار گسترده است. به‌طورکلی مهم‌ترین حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه طی حدود 4 سال گذشته را می‌توان شامل موارد ذیل دانست:





 

این خبر را به اشتراک بگذارید