• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 21 مرداد 1402
کد مطلب : 199655
+
-

میوه ارزان در ‌دسترس تهرانی‌ها

هم‌اکنون 294 بازارتره‌بار با هدف کمک به اقتصاد خانواده‌ها در پایتخت فعالیت می‌کنند

گزارش
میوه ارزان در ‌دسترس تهرانی‌ها

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

بازارها و میادین تره‌بار شهرداری تهران با هدف کمک به اقتصاد خانواده‌ها و تسهیل دسترسی شهروندان به مایحتاج روزمره راه‌اندازی شده‌اند. اقلام و محصولات در این بازارها و میادین با کیفیت خوب و با قیمت مصوب یا با تخفیف 30 تا 40درصدی عرضه می‌شوند. یکی از برنامه‌های اصلی مدیریت شهری در این دوره تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی در شهر تهران است. در راستای همین رویکرد، امروز در قالب شصت‌وهفتمین رویداد شنبه‌های امید و افتخار 4بازار جدید تره‌بار در مناطق ۲، ۳، ۲۰ و ۲۲ بهره‌برداری می‌شوند. به‌گزارش همشهری، راه‌اندازی بازار تره‌بار در محلات، مطالبه شهروندان بوده و هست. شهرداری تهران برای پاسخگویی به این مطالبه و تحقق هدف تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی در تهران، براساس مبنای محله‌محوری احداث 100بازار تره‌بار را در دستور کار قرار داده است.  ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان میادین تره‌بار شهرداری تهران در گفت‌وگو با همشهری این موضوع را مطرح کرد و گفت: «با بهره‌برداری از 4بازار جدید، تعداد بازارهایی که در این دوره افتتاح شده‌اند به عدد 10می‌رسد و 10بازار دیگر هم در حال ساخت است. همچنین 12بازار تره‌بار هم در مراحل طراحی و برگزاری مناقصه قرار دارند.» به‌گفته او این بازارها با استفاده از سازه‌های سبک، احداث و به سرویس بهداشتی تجهیز شده‌اند.

افتتاح 24بازار تا پایان سال
براساس آخرین آمار (اردیبهشت امسال) روزانه 3تا 4هزار تن میوه و تره‌بار در 294میدان و بازار شهرداری تهران عرضه می‌شود. این اعداد بیانگر استقبال شهروندان از این بازارهاست؛ به همین دلیل مدیریت شهری سعی دارد با افزایش آنها دسترسی مردم به این مراکز خرید در محلات را فراهم کند.  بنا بر ‌گفته‌های فصاحت، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 24بازار تره‌بار دیگر افتتاح شود. البته مدیریت شهری به این موارد اکتفا نکرده و قرار است پس از جانمایی در محلات، کلنگ احداث تعدادی از بازارهای تره‌بار زده شود. همچنین سال گذشته 6میدان و بازار تخریب و بازسازی و 25میدان و بازار هم ایمن‌سازی‌ و بهسازی شده‌اند.


خرید غیرحضوری از سامانه شهرزاد
امروزه با توجه به مشغله‌هایی که شهروندان دارند، خرید غیرحضوری یک ضرورت است. در راستای تحقق این مطالبه، سامانه فروش غیرحضوری در سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران راه‌اندازی شده که مردم می‌توانند با نصب اپلیکیشن شهرزاد روی گوشی همراه خود تا شعاع 3کیلومتری از میادین میوه و تره‌بار صادقیه و جلال آل‌احمد با کمترین هزینه خرید و در کوتاه‌ترین زمان آن را دریافت کنند.

بازارچه تخصصی آبزیان
فروش آبزیان ازجمله انواع ماهی و... باید در محیط بهداشتی عرضه شود، به همین دلیل با هدف بهبود روش‌های نگهداری و استانداردسازی، بهبود سیستم‌های مشتری‌مداری و عرضه متناسب با سلیقه مشتریان، آموزش روش‌های نگهداری و پخت، آموزش و افزایش آگاهی شهروندان درخصوص فواید مصرف آبزیان و... در میدان‌های میوه و تره‌بار صادقیه و جلال آل‌احمد به همت شهرداری تهران، بازارچه تخصصی آبزیان راه‌اندازی شده است.

عرضه دام زنده
علاوه بر عرضه تره‌بار و مواد پروتئینی، سازمان میادین تره‌بار اقدام به راه‌اندازی 3مرکز فعال عرضه دام زنده کرده است. شهروندان با استفاده از این ظرفیت می‌توانند دام زنده را با قیمت مصوب و پس از تأیید کارشناسان بهداشت تهیه کنند.
مرکز عرضه دام زنده منطقه18
بزرگراه آزادگان، پل فتح شمال به جنوب، 2کیلومتر بعد از ورودی احمدآباد مستوفی، خیابان گلستان سوم
مرکز عرضه دام منطقه15
سه‌راه افسریه، بزرگراه امام رضا(ع)، بعد از گردنه تنباکویی، نرسیده به بازار گل و گیاه
مرکز عرضه دام منطقه4
جاده دماوند، حکیمیه، خیابان سازمان آب (شهید برادران بابائیان)، کوچه‌پیشوا

 

این خبر را به اشتراک بگذارید