• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 21 مرداد 1402
کد مطلب : 199589
+
-

پنجشنبه سیاه مادرید

با مصدومیت شدید کورتوا همه به هراس افتادند

پنجشنبه سیاه مادرید

لالیگا هم مثل لیگ برتر زودتر از بقیه لیگ‌های بزرگ اروپایی آغاز شد. امشب نخستین بازی مهم فصل بین 2تیم رئال‌مادرید و اتلتیک‌بیلبائو برگزار می‌شود، البته با یک خبر بسیار بد برای رئالی‌ها. تیبو کورتوا در تمرین روز پنجشنبه این تیم مصدوم شد و با گریه زمین را ترک کرد. در آزمایش‌ها مشخص شد او رباط صلیبی پاره کرده و به‌زودی باید جراحی شود. این اتفاق در حالی افتاد که هنوز یک هفته از اظهارنظر قابل توجه این دروازه‌بان بلژیکی نگذشته. او گفته بود که دوست دارد در رئال بازنشسته شود. پیش‌بینی می‌شود با غیبت کورتوا، گل‌های خورده رئال دو سه برابر شود.
در خوش‌بینانه‌ترین حالت کورتوا اواخر فروردین‌ماه سال آینده به شرایط مسابقه برمی‌گردد. خوسه گونسالس (دکتر) شرایط او را اینچنین توصیف کرده است: «آسیب کورتوا یکی از جدی‌ترین آسیب‌های زانو است و عمل جراحی تنها راه ممکن خواهد بود. او در ۴ماه می‌تواند به تمرینات برگردد و ۷ تا ۸ماه زمان لازم است تا بتواند در تمرینات گروهی شرکت کند. بازگشتش به ترکیب اصلی هم ۹‌ماه طول می‌کشد. اگر هم او بخواهد به سطح فعلی‌اش برسد به یک سال کامل زمان نیاز دارد.» بنابراین رئال چاره‌ای جز استخدام یک دروازه‌بان بزرگ ندارد. با لونین اوکراینی نمی‌شود کل فصل را ادامه داد.
   به فاصله چند ساعت نام‌هایی برای جانشینی کورتوا مطرح شده که مهم‌ترین آنها دخه‌آ بوده است. این اسپانیایی یک‌بار در سال2015 قرار بود با ناواس کاستاریکایی معاوضه شود اما باشگاه منچستریونایتد آن‌قدر معطل کرد که ساعتی از پایان مهلت نقل‌و‌انتقالات گذشت و انتقال منتفی شد. ناواس با رئال به قهرمانی‌های پیاپی در اروپا رسید و دخه‌آ پس از 12سال در این تابستان مجبور به ترک اولدترافورد شد. او گزینه خوبی است چون هم اسپانیایی است، هم پیش از این مورد توجه باشگاه بوده و هم رایگان است. دستمزد بالای او یک مشکل است که اگر دخه‌آ تخفیف بدهد انتقال به جریان خواهد افتاد.
   گزینه مهم دیگری که برای پیراهن شماره یک رئال‌مادرید مطرح شده، یاسین بونو از سویاست. مشکل این مراکشی این است که در میانه فصل باید به جام ملت‌های آفریقا برود و همین مسئله غیبت یک‌ماهه او را هم همراه خواهد داشت. بونو که یکی از ستون‌های مراکش در جام‌جهانی درخشان این تیم بود، همیشه از رئال با احترام و تحسین یاد کرده است. او گزینه محبوب هواداران و باشگاه محسوب می‌شود. قیمت او 15میلیون یورو به‌علاوه افزونه‌ها و پاداش‌ها خواهد بود که تا 20میلیون افزایش خواهد یافت اما رئال دنبال جذب قرضی این دروازه‌بان است. خود بونو خیلی دوست دارد این انتقال صورت بگیرد. او برای کورتوا پیام گذاشته و برایش‌آرزوی بهبودی سریع کرده. پیش از مصدومیت کورتوا هم کادرفنی به بونو علاقه داشت و چون آنچلوتی به لونین اعتماد ندارد، می‌خواست بونو را برای ذخیره دروازه‌بان بلژیکی جذب کند. بونو در حال حاضر در سویا نیمکت‌نشین شده چون مندیلیبار به مارکو دیمیتروویچ بیشتر اعتقاد دارد. یاسین سال‌ها در لالیگا و لیگ اروپا درخشیده و گزینه جذابی است چرا که تاتنهام، پی‌اس‌جی، اینتر و بایرن هم در این تابستان به او علاقه‌مند بودند. این دروازه‌بان در سن 32‌سالگی تجربه حضور در نیمه‌نهایی جام‌جهانی با مراکش را دارد و با سویا 2بار قهرمان لیگ اروپا شده است.
   ناواس هم چون فضای برنابئو را تجربه کرده و به جام‌های زیادی با این تیم رسیده، مورد مناسبی به‌نظر می‌رسد. دروازه‌بان کاستاریکایی به‌دنبال ترک پی‌اس‌جی است چرا که با حضور دوناروما و تناس جایی در پاریس ندارد. این بازیکن در نیمه‌دوم فصل گذشته در ناتینگهام‌فارست بازی کرد.
   دیگو کاستا، دروازه‌بان ۲۳ساله پورتو هم یکی از گزینه‌هاست. او البته گران است و چون قراردادش را تا ۲۰۲۷ تمدید کرده، قطعا خرید او بیش از ۵۰میلیون یورو هزینه دارد. کاستا فصل پیش برای پورتو ۴۱بازی انجام داد، ۳۰گل خورده و ۲۰کلین‌شیت داشت.
   دیگر دروازه‌بان در دسترس رئال هوگو لوریس است که پس از پایان دادن به قراردادش با تاتنهام، هنوز تیمی برای خودش دست‌وپا نکرده.
   اگر رئال بخواهد به سراغ خرید دروازه‌بان جوان برود، مامارداشویلی دروازه‌بان گرجستانی والنسیا یکی از گزینه‌هاست اما خرید او هم هزینه‌بر است.
   یک گزینه اسپانیایی دیگر هم در دسترس رئالی‌هاست. کپا زمانی که در اتلتیک‌بیلبائو بازی می‌کرد، مورد توجه رئال‌مادرید بود اما زیدان او را نخواست تا به چلسی برود و به گران‌ترین گلر تاریخ فوتبال تبدیل شود اما دروازه‌بان اسپانیایی آن‌قدر پراشتباه بود که تیم انگلیسی ادوارد مندی را برای پست شماره یک تیم خرید. در روزهای اخیر به‌خاطر طولانی شدن روند درمان مانوئل نویر باشگاه بایرن‌مونیخ سراغ خرید کپا رفته و حالا ممکن است رئال هم یکی از مشتریان این گلر 28ساله باشد.
   لیواکوویچ که در جام‌جهانی اخیر در تیم ملی کرواسی خوش درخشید، می‌تواند گزینه جالبی باشد اما او هم در تیم‌های بزرگ امتحان پس نداده و هم اینکه دینامو زاگرب برای این دروازه‌بان 12میلیون یورو می‌خواهد. پیش از خرید یان زومر در زمستان گذشته، لیواکوویچ مدنظر بایرن برای جانشینی نویر مصدوم بود اما این انتقال رخ نداد.
   هندانوویچ 39ساله که به‌تازگی از اینترمیلان جدا شده، می‌توانست ذخیره‌ای برای کورتوا باشد نه برای جایگزینی او.
   یک دروازه‌بان محبوب دیگر به نام اونای سیمون هم هست. او دروازه‌بان حریف امشب رئال‌مادرید و دروازه‌بان اصلی تیم ملی اسپانیاست و بارها از کورتوا تمجید کرده. سیمون اخیرا گفته بود هر دروازه‌بانی با تلاش زیاد می‌تواند به سطح تراشتگن برسد اما رسیدن به سطحی که کورتوا در آن قرار دارد، غیرممکن است.

آردا گولر خرید جوان این فصل رئال از فنرباغچه نیز که در تور پیش‌فصل مصدوم شد، باید تن به جراحی بدهد. او 6هفته پس از جراحی از میادین دور خواهد بود. غیراز او و کورتوا رئال‌مادرید 2مصدوم دیگر هم دارد؛ سبایوس و فرلان مندی. این در حالی است که هنوز فصل آغاز نشده است.

با این موضوع شوخی‌هایی هم کرده‌اند. ازجمله اینکه فلورنتینو پرس سرانجام دروازه‌بانی نمی‌خرد و منتظر می‌ماند تا امباپه برای بار سوم او را دور بزند. در نهایت یا یک نوجوان برزیلی جذب می‌شود یا کاماوینگا و والورده که در همه پست‌ها بازی کرده‌اند، بازی درون دروازه را هم تجربه می‌کنند. تصمیم نهایی برای خرید دروازه‌بان با لوپیس (مربی دروازه‌بان‌ها) خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید