• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 21 مرداد 1402
کد مطلب : 199586
+
-

بازهم هیجان

شروع رسمی لیگ‌های بزرگ اروپایی

  فصل تازه لیگ برتر با دیدار 2تیم برنلی و منچسترسیتی که قهرمـــان لیگ چمپیونشیپ و لیگ برتر فصل گذشته بودند، به‌طور رسمی از دیشب آغاز شد. در این دیدار ونسان کمپانی که پیشکسوت منچسترسیتی است، روبه‌روی استادش گواردیولا قرار گرفت. رقابت‌های هفته اول امشب و فردا شب ادامه دارد اما امشب دنبال دیدار حساس نباشید چرا که بازی‌های حساس به فرداشب موکول شده؛ جایی که برنتفورد و تاتنهام با هم بازی دارند و چلسی و لیورپول با هم. امروز و امشب از میان مدعیان لیگ آرسنال با ناتینگهام‌فارست بازی می‌کند، نیوکاسل با استون‌ویلا و منچستریونایتد هم دوشنبه با ولوز بازی دارد. فارست در روز افتتاحیه مشکل دارد و نخستین بازی خود را در هر یک از 4فصل گذشته باخته است. اگرچه فارست در ‌ماه مه یک بر صفر آرسنال را شکست داد اما از سال 1978، زمانی که برایان کلاف هدایت آن را برعهده داشته، در 2بازی متوالی مقابل آرسنال پیروز نشده است.

  بازی‌های لالیگا هم از امشب آغاز می‌شود. ساعت 22:45یک دیدار خوب در تقویم هفته اول این لیگ گنجانده شده است و دو تیم بیلبائو و رئال‌مادرید مقابل هم قرار می‌گیرند. 2 دیدار دیگر امشب را سوسیداد- خیرونا و لاس پالماس- مایورکا برگزار می‌کنند. بارسلونا ساعت 11 فردا شب مثل رئال میهمان است و با ختافه بازی دارد.

  لیگ یک هم از امشب وارد فاز رسمی و جدی می‌شود. پاری‌سن‌ژرمن بدون امباپه و مسی از لوریان پذیرایی خواهد کرد. امباپه اصرار دارد بماند. آخرین مکالمه بین او و ناصر الخلیفی این بود که رئیس باشگاه گفته بود یا تمدید کن یا برو و امباپه تأکید کرده بود که می‌خواهد سال آخر قراردادش را در تیم بماند و برایش مهم نیست که یک فصل کامل در ترکیب قرار نگیرد. مارسی، دیگر مدعی قهرمانی میزبان رنس است.

   در آلمان و ایتالیا بازی‌های مراحل مقدماتی جام‌حذفی برگزار می‌شود که تقریبا هیچ‌کدام مهم نیستند و ارزش پیگیری ندارند. تنها دیدار مهم امروز در آلمان بازی سوپرجام بین بایرن قهرمان لیگ و لایپزیش قهرمان جام‌حذفی است که بازی زیبایی به‌نظر می‌رسد. این دیدار ساعت 22:15 آغاز خواهد شد. لایپزیش فصل پیش از بایرن 4امتیاز گرفت و در بازی برگشت توانست این تیم را 3بر یک شکست دهد و همه شکست‌های سنگین قبلی را تلافی کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید