• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
جمعه 20 مرداد 1402
کد مطلب : 199537
+
-

آخرین خبرها/جزئیاتی از طرح مقابله با بی‌حجابی

سردار احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی، ضمن تشریح اجرای طرح مقابله با پوشش‌های نامتعارف و بی‌حجابی توسط پلیس گفت: شاید در کل کشور به تعداد انگشتان یک دست بودند افرادی که در برابر پلیس مقاومت کردند و قانون(داشتن حجاب) را رعایت نکردند. تا به امروز کمتر مقاومتی در برابر قانون و تذکرات مأموران پلیس بوده است و درصد بالایی از مردم جامعه به قانون تمکین کرده‌اند. رادان ضمن تشکر از افرادی که به قانون پایبند هستند، گفت: مجدداً از آنهایی که اقدام به هنجارشکنی و دعوت به بی‌حجابی می‌کنند درخواست می‌کنم که این هنجار (رعایت حجاب) را خودشان تبلیغ کنند و به قانون کشور احترام بگذارند.

تاکسی‌ها زیر ذره‌بین تاکسیرانی
طرح جدید «لاگ‌هوشمند» ویژه شناسایی ناوگان فعال تاکسیرانی از ابتدای شهریور‌ماه برای افزایش خدمات به شهروندان آغاز خواهد شد. محمد علوی‌زاده، معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی گفت: در فاز نخست این طرح، تاکسی‌های گردشی و تلفنی موظف هستند ظرف یک‌ماه تعداد ۲۰پرداخت کرایه به‌صورت هوشمند (QRکد) داشته باشند. سازمان بعد از شناسایی تاکسی‌های فعال و غیرفعال، برای ارتقای خدمات رفاهی به تاکسیرانان واقعی برنامه ویژه خواهد داشت.

ایجاد موزه ملی پرواز در فرودگاه قلعه‌مرغی
مرمت آشیانه‌های پرواز فرودگاه قلعه‌مرغی و تبدیل آن به موزه ملی پرواز شروع شد. سیدمحمد ناظم‌رضوی، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: آشیانه‌های پرواز فرودگاه قلعه‌مرغی نماد سیر تاریخ حدود 100ساله هوانوردی در ایران است و احیای آن می‌تواند نمونه موفقی از بناهای معاصر باشد.

راه‌اندازی شارژ سریع خودرو در تهران
عملیات ساخت تونل شماره۲ راه کربلا در بزرگراه ایلام-مهران به طول ۷۳۰متر با حضور وزیر راه و شهرسازی به پایان و صبح پنجشنبه به بهره‌برداری رسید. به‌گفته مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، محور ایلام-مهران شاهراه اصلی پیاده‌روی اربعین است و برای این منظور ۳هزار میلیارد تومان منابع درنظر گرفته شده است که بخشی از آن در ایلام هزینه می‌شود.

اعزام زائران اربعین از مسیر دریایی
امسال زائران اربعین می‌توانند از مسیر دریایی عازم عراق شده و حدود یک ساعت با کشتی از بندر خرمشهر به بندر بصره بروند. چنانچه امید کوثری، مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین اعلام کرده؛ با توجه به برنامه‌های پیش‌بینی شده، زائران هنگام ثبت‌نام در سامانه سماح می‌توانند مرز دریایی را برای خروج از کشور در ایام اربعین و سفر به عراق انتخاب کنند. البته پیش‌بینی اعزام روزانه حدود 4هزار نفر از بندر خرمشهر به بندر بصره شده و امکانات لازم نیز فراهم است.

دریافت وام اربعین از بانک ملی
برای دریافت وام اربعین نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک‌ نیست و تمام مراحل دریافت وام در بستر بام و غیرحضوری است. مبلغ ۲۵میلیون ریال تودیع شده توسط مشتری تا زمان اعطای تسهیلات نزد بانک می‌ماند و متقاضیان همزمان با دریافت وام می‌توانند این مبلغ را برداشت کنند.

برخورد با متقلبان کنکور
دولت از ورود متقلبان به دانشگاه جلوگیری می‌کند. علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیأت دولت گفت: در حوزه مقابله با تقلب در کنکور دولت پیشگام بود و به این دلیل که هم متقلبان را شناسایی کرد و نگذاشت که ادامه تحصیل بدهند، بحث پیش آمد و عده‌ای مخالفت کردند. دیوان عدالت اداری به‌دلیل برخورد رئیس سازمان سنجش با متقلبان کنکور، حکم انفصال برای او صادر کرده است. دولت با قدرت ایستاده و از ورود متقلبان به دانشگاه جلوگیری می‌کند. از دانشجویان تقاضا می‌کنم در حوزه مبارزه با فساد در این عرصه همراه دولت باشند.

ورود محموله داروی بیماریSMA به کشور
دومین محموله داروی اسپینرازا که برای درمان بیماران SMA استفاده می‌شود، وارد کشور شد و به‌زودی در دسترس بیماران قرار می‌گیرد. به‌گفته علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر، آمپول اسپینرازا قیمت چندمیلیاردی دارد که در دولت قبل به بهانه نبود بودجه وارد کشور نمی‌شد. با دستور رئیسی، نخستین محموله این دارو چندی قبل خریداری و رایگان بین بیماران توزیع شد. حالا دومین محموله آن وارد کشور شده. اس‌ام‌ای یک بیماری عصبی-عضلانی نادر است و در حال حاضر بیش از ۶۰۰ نفر در ایران به آن مبتلا هستند که بیشتر آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

پرداخت 77.5همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
۷۷هزارو۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به ۵۸۰ هزار متقاضی پرداخت شد. مصطفی قمری‌وفا، مدیر اداره روابط‌عمومی بانک مرکزی دراین‌باره گفت: در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت، از ابتدای امسال تا 19مرداد، شبکه بانکی کشور به ۳۰۵هزار نفر از متقاضیان، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ قریب به ۶۱ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده که این میزان رشد ۲۷درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته است. همچنین امسال تاکنون ۲۷۵هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به مبلغ ۱۶.۵هزار میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است که این میزان رشد ۶۵درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته است.

29سالگی فناوری تلفن همراه
پنجشنبه ۱۹مرداد۱۴۰۲ «ارتباطات سیار» کشور ۲۹ساله شد و بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه ایران که ۱۹مرداد۱۳۷۳ با واگذاری 4سیم‌کارت به کارکنان نهاد ریاست‌جمهوری، رسماً عرضه سیم‌کارت را آغاز کرد، اکنون بیش از ۱۰۰میلیون مشترک دارد.

هاشمی‌نسب به خانه برگشت
پس از کش‌وقوس‌های زیاد، یاغی فوتبال ایران سرانجام به کادر فنی استقلال اضافه شد.مهدی هاشمی‌نسب مدافع اسبق آبی‌های تهران، پس از جلسه با علی خطیر قرارداد خود را به‌عنوان مربی استقلال امضا کرد و قرار است در تمرین‌های استقلال شرکت کند. او با تیم پارس‌خودرو فوتبالش را شروع کرد و با تیم کوپتداق ترکمنستان در فوتبال ایران پیشرفت کرد. هاشمی‌نسب، چند سال برای پرسپولیس بازی کرد و در اکثر دربی‌های تهران به استقلال گل زد اما به‌دنبال اتفاقاتی که بین او و علی پروین رخ داد در اتفاقی کم‌سابقه و با رقمی نجومی در آن زمان از پرسپولیس به استقلال رفت و عنوان یاغی فوتبال ایران را به‌خود اختصاص داد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید