• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 19 مرداد 1402
کد مطلب : 199492
+
-

شک اول

تیتر یک
شک اول

اولین بازی روز اول از ساعت19 در قائمشهر آغاز شد و اولین گل فصل هم در همین بازی به ثبت رسید. 2تیم پیکان و نساجی با مربیان جدیدشان پا به این میدان گذاشتند. مهدی رحمتی که 5بازیکن آلومینیوم را همراه خودش به قائمشهر برده در اولین بازی هر 5نفر را در ترکیب اصلی قرار داد و به مصاف میهمان خودش رفت. در حالی که برخی از بازی‌های هفته اول بدون تماشاگر برگزار شدند در قائمشهر هواداران نساجی تصاویر باشکوهی را در ورزشگاه خانگی خود ساخته بودند. اما در حضور پرشور این هواداران، این تیم میهمان بود که گل اول بازی و گل اول فصل را به ثمر رساند.
 این گل دقیقه30 روی پاس سامان نریمان‌جهان و ضربه امیر طاهر وارد دروازه رشید مظاهری شد. تک‌گل پیکان تا دقیقه84 پابرجا ماند و رسول خطیبی تا یک‌قدمی بردن نساجی رفت اما
مهدی رحمتی که در نیمه دوم همبازی سابقش فرشید اسماعیلی را به زمین فرستاده بود روی ارسال همین بازیکن و ضربه سر وحید محمدزاده به گل تساوی رسید و اولین بازی فصل را مساوی تمام کرد.

  پرسپولیس یک - آلومینیوم صفر
در ورزشگاه آزادی تهران که به‌خاطر فعالیت‌های عمرانی شکل‌وشمایل عجیبی پیدا کرده، اولین بازی فصل پرسپولیس بدون تماشاگر مقابل آلومینیوم برگزار شد. یحیی گل‌محمدی تیم قهرمان لیگ را تقریبا با همان ترکیب هفته‌های پایانی فصل گذشته به زمین فرستاد و فقط شهاب زاهدی و حسین کنعانی‌زادگان چهره‌های جدید ترکیب اصلی بودند. زاهدی جای آل‌کثیر را در خط حمله گرفت و کنعانی هم زوج پورعلی‌گنجی شد تا گولسیانی روی نیمکت بنشیند.
پرسپولیس اولین گل این فصلش را در همان نیمه اول به ثمر رساند؛ جایی که سروش رفیعی دقیقه38 یک پاس زیبا به پشت مدافعان فرستاد و علی نعمتی با یک ضربه چیپ از بالای سر گوهری دروازه میهمان را باز کرد. نیمه اول با همین گل به پایان رسید و در نیمه دوم آلومینیوم کمی برتر از پرسپولیس بازی کرد. تیم یحیی مثل خیلی از بازی‌های فصل گذشته که در نیمه دوم فقط از برتری‌اش محافظت می‌کرد در این بازی هم یک نیمه دوم آرام را سپری کرد و 3امتیاز را به جیب زد. در این راه درخشش بیرانوند که مهم‌ترین فرصت آلومینیوم را از مهدی لیموچی گرفت، باز هم یکی از عوامل تاثیرگذار در برتری سرخپوشان بود. این بازی 2صحنه مشکوک داوری هم داشت؛ گل علی نعمتی را بعضی‌ها مشکوک به آفساید می‌دانستند و میلاد فخرالدینی هم در نیمه اول می‌توانست کارت قرمز بگیرد که داور به یک کارت زرد بسنده کرد.

  گل‌گهر 3- فولاد صفر
مارینوس اوزونیدیس، سرمربی یونانی گل‌گهر با این اسم طولانی و سختش لیگ برتر ایران را پرقدرت آغاز کرد. جانشین امیر قلعه‌نویی در اولین بازی میزبان فولاد بود و تیمش در همان نیمه اول 2گل به فولاد زد. احمدرضا زنده‌روح روی یک ضربه پنالتی گل اول را زد و نوید عاشوری در آخرین دقایق این نیمه نتیجه را 2برابر کرد. تیم علیرضا منصوریان روی یک صحنه خیلی بدشانس بود که هر دو تیر دروازه را لرزاند اما موفق به باز کردن دروازه اخباری نشد. در نیمه دوم فولادی‌ها برای برگرداندن نتیجه تلاش کردند اما باز هم به سد محکمی به نام اخباری برخورد کردند و در نهایت گل سوم هم وارد دروازه این تیم شد.
علیرضا علیزاده بازیکن باتجربه گل‌گهر گل سوم بازی را به ثمر رساند تا لیگ جدید برای منصوریان و تیمش به تلخ‌ترین شکل ممکن آغاز شود. گل‌گهر با این برد پرگل به صدر جدول رفت و اولین صدرنشین فصل جدید لقب گرفت.

  ملوان یک- ذوب‌آهن 2
اگر اولین گل فصل جدید در قائمشهر زده شد، در عوض اولین گل به خودی فصل هم در انزلی به ثبت رسید. ملوان در اولین هفته میزبان ذوب‌آهن بود تا مهدی تارتار مقابل تیم سابقش قرار بگیرد. این بازی در  نیمه اول گلی نداشت اما در همان شروع
نیمه دوم دروازه تیم میزبان باز شد. محمدحسین اسلامی که استقلالی‌ها خیلی برای جذب او تلاش کردند، دقیقه46 با یک شوت محکم دروازه ملوان را تهدید کرد. شوت او به تیر افقی دروازه خورد اما در برگشت به دروازه‌بان ملوان برخورد کرد و وارد دروازه شد. به این ترتیب اولین گل به خودی فصل جدید به نام محمدحسین اکبرمنادی به ثبت رسید. ملوان یک دقیقه بعد این گل را توسط مسعود کاظمینی پاسخ داد اما در ادامه ذوب‌آهن باز هم به گل رسید و با گل عرفان معصومی این بازی را 2 بر یک برد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :