• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 19 مرداد 1402
کد مطلب : 199484
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/76J3G
+
-

اولین بازنده فصل

اگرچه لیگ برای استقلال تازه از امروز آغاز می‌شود اما این تیم همین حالا هم یک شکست‌خورده بزرگ دارد؛ علی خطیر!

بهروز رسایلی

حالا یک‌ماه و یک روز از آغاز مدیرعاملی علی خطیر در باشگاه استقلال می‌گذرد. این شاید زمان زیاد و مناسبی برای قضاوت در مورد عملکرد یک مدیر جدید نباشد، اما وضعیت باشگاه استقلال از هر جهت «خاص» است و شواهد زیادی هم وجود دارد که نشان می‌دهد خطیر هنوز نتوانسته اعتماد هواداران و مجموعه باشگاه را جلب کند. در حقیقت او را باید نخستین شکست خورده فصل استقلال دانست؛ باختی که حتی پیش از آغاز فصل برای آبی‌ها مسجل شده است.

  بازگشت دسته‌جمعی مازادها
برخی به شوخی می‌گویند از آنجا که مدیرعامل استقلال نتوانست بازیکنان مدنظر کادرفنی را جذب کند، درصدد خرید از لیست مازاد جواد نکونام برآمده است! این یک کمدی سیاه به‌نظر می‌رسد؛ واقعیتی غم‌انگیز که شاید ناتوانی مدیریت باشگاه را نشان می‌دهد. حسین حسینی دروازه‌بان آبی‌ها بعد از اعلام خداحافظی‌اش در اینستاگرام به این باشگاه بازگشت. این رجعت صرفا به واسطه آن اتفاق افتاد که باشگاه نتوانست دروازه‌بانی در حد و اندازه‌های حضور در ترکیب اصلی پیدا کند، پس لاجرم به بازگشت کاپیتان رضا داد. عین این اتفاق برای آرمان رمضانی هم رخ داد. مهاجم اغلب نیمکت‌نشین استقلال از مدت‌ها قبل در فهرست مازاد جواد نکونام قرار گرفته بود و این اواخر بعد از کلی چک و چانه موفق شد رضایتنامه‌اش را بگیرد، اما درنهایت به واسطه اینکه استقلالی‌ها موفق نشدند مهاجم کارآمد دیگری بگیرند، نکونام رضایت داد رمضانی برگردد. کسی چه می‌داند؛ شاید اگر سجاد شهباززاده هم با مس رفسنجان قرارداد نبسته بود، باشگاه او را نیز بازمی‌گرداند! به سیاهه مرجوعی‌ها باید سعید مهری را هم اضافه کرد که با وجود فسخ یکطرفه قراردادش در این تیم ماندگار شد. موج بازگشت‌ها حتی به بازیکن گمنامی مثل امید حامدی‌فر هم رسید. این هافبک آبی‌ها درپی جدایی از باشگاه بود و گویا حتی مذاکراتی هم با فولاد خوزستان داشت، اما نهایتا با تماس جواد نکونام در این تیم ماندگار شد. این، وضعیت باشگاهی است که در شرایط طبیعی هیچ بازیکنی نباید به‌خودش اجازه بدهد حتی یک ثانیه برای آن ناز کند.

  اسپانسر کو؟ لباس جدید کجاست؟
استقلال در حالی آماده برگزاری بازی اول خود با صنعت نفت آبادان می‌شد که حتی در فاصله یک روز تا آغاز این مسابقه هم روشن نبود آبی‌ها برای فصل جدید چه پیراهنی بر تن خواهند کرد. تقریبا تمامی تیم‌های حاضر در لیگ بیست‌وسوم طی روزهای گذشته از لباس جدید خود رونمایی کردند، اما استقلال در این قافله هم جزو پس‌ماندگان بود. موضوع مهم‌تر به تأخیر در عقد قرارداد با اسپانسر مربوط می‌شود. تا یک روز پیش از نخستین بازی استقلال هم سرانجام روشن نشد حامی مالی طرف قرارداد این باشگاه برای فصل بیست‌وسوم کیست. تأخیر در عقد قرارداد با اسپانسر در حالی است که خطیر از روزهای اول اولویت کارش را تعیین تکلیف در این زمینه قرار داده بود، اما گویا تلاش‌های او به جایی نرسیده و طبیعتا هر بازی «خالی» رفتن استقلال، ضرر مالی بزرگی برای باشگاه خواهد داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید