• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 19 مرداد 1402
کد مطلب : 199480
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/3lJ1n
+
-

الگویم جان اسمیت است

اهورا خاطری: امیدوارم موفقیتی که در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان به‌دست آوردم در سال‌های آینده هم ادامه‌دار باشد

الگویم جان اسمیت است

محسن محمود صفری

اهورا خاطری در وزن 45کیلوگرم کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان حریفانش را یکی پس از دیگری شکست داد و به مدال طلا رسید. سبک کشتی گرفتن او برای اهالی کشتی نویدبخش آینده‌ای درخشان برای این نوجوان است. او با زیرگیری‌های متعددش توانست طلای جهان را کسب کند و حالا در گفت‌وگو با همشهری از برنامه‌هایش برای آینده می‌گوید.
   اهل کجا هستی و کشتی را از چه سنی آغاز کردی؟
اهل مازندران و شهرستان ساری هستم و کشتی را هم آنجا شروع کردم. 7سالم بود که به باشگاه کشتی رفتم و نخستین مربی‌ام هم پدرم بود. در حال حاضر زیرنظر آقای علی خدایی تمرین می‌کنم.
   سطح مسابقات را چطور دیدی؟
با حضور کشورهای روسیه و آمریکا باید بگویم سطح مسابقات بسیار بالا بود. من در قرعه‌ای حضور داشتم که با تمام مدعیان این وزن کشتی گرفتم. دور اول اسلواکی را بردم و در کشتی دوم با کشتی‌گیر روس کشتی گرفتم که با نتیجه 5 بر صفر پیروز شدم. ماقبل فینال با کشتی‌گیر آمریکایی کشتی گرفتم که جدی‌ترین رقیبم بود و در نهایت با نتیجه 5 بر 2پیروز شدم. در فینال هم کشتی‌گیر ارمنستانی را با نتیجه 11بر صفر بردم و طلا گرفتم.
   سبک کشتی کدام کشتی‌گیر را بیشتر دوست داری؟
الگوی من در بین کشتی‌گیران خارجی جان اسمیت است و در بین کشتی‌گیران ایرانی هم سبک کشتی حسن رحیمی را دوست داشتم.
   تیم ایران به راحتی قهرمان جهان شد. به‌نظرت دلیل اصلی این موفقیت چه بود؟
واقعا مربیان برای ما در این مدت زحمت کشیدند. آقای احسانپور یک مربی خونگرم است و در عین حال آرامش زیادی هم دارد. او واقعا برای ما در این مدت خیلی زحمت کشید تا در نهایت تیم قهرمان آسیا و جهان شد.
   شرایط اردو چطور بود؟
باید از فدراسیون کشتی و آقای دبیر تشکر کنم که تمام شرایط رفاهی و تمرینی را برای ما در اردو فراهم کردند. همه امکانات در کمپ تیم ملی فراهم بود و دقیقا در شرایطی حضور داشتیم که تیم ملی بزرگسالان قرار دارد و تمرین می‌کند.
   پژمان درستکار سرمربی تیم ملی بزرگسالان هم در مدت برگزاری مسابقات در کنار تیم ملی نوجوانان در ترکیه بود. حضور او تأثیری در کسب نتیجه قهرمانی داشت؟
آقاپژمان با حضورش در سالن مسابقات خیلی به ما روحیه و انگیزه داد و جا دارد از ایشان هم تشکر کنم. دوست دارم از پدر و مادرم و خانواده‌ام هم تشکر کنم که در این مدت خیلی برایم زحمت کشیدند و شرایط را طوری فراهم کردند که من به راحتی تمرین کنم. امیدوارم کسب این مدال‌ها در زندگی قهرمانی‌ام ادامه‌دار باشد تا جبران زحمات خانواده‌ام را کرده باشم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید