• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 19 مرداد 1402
کد مطلب : 199457
+
-

خوش بگذره

زندگی پدیا
خوش بگذره

 اگر تمام آخر هفته‌ها در فکر این هستید که کجا بروید ‌یا چه سرگرمی‌هایی برای خودتان دست و پا کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

سینما
روزهای بلند تابستان جان می‌دهند برای اینکه در یک سالن خنک بنشینید و یکی، دوساعتی را به تماشای فیلم مورد علاقه‌تان بگذرانید. «شهر هرت»، «بی مادر»، «دست انداز»، «ستون 14»، «عروسی مردم»، «کت چرمی» و... فیلم‌هایی هستند که در حال حاضر روی پرده نقره‌ای اکران شده‌اند و پردیس‌های سینمایی در تهران در سانس‌های مختلف این فیلم‌ها را به نمایش در می‌آورند. آنهایی هم که دستی در هنر دارند و جدی‌تر به مقوله سینما نگاه می‌کنند می‌توانند فیلم‌هایی مثل «مقیمان ناکجا»، «پسر انسان»، «کاپیتان من»، «لینچ اوز»، «روح پیتر سلرز»، «جانگو و جانگو سرژیو کوربوچی»، «فورمن علیه فورمن»، «چشم‌های اورسن ولز»، «صحنه آخر» و «فلینی هرگز پایان نمی‌یابد» را در گروه سینمایی هنر و تجربه تماشا کنند. برخی از سالن‌های سینما هم برای گروه سنی کودک و نوجوان فیلم‌های مناسب این رده سنی مثل «بابا سیبیلو»، «نیم وجبی»، «میمون‌ها»، «لب‌خنده» و انیمیشن‌های «روح»، «میچل‌ها علیه ماشین‌ها»، «لوکا»، «چوپان» و «چوب جادویی و اژدها سوار» را نمایش می‌دهند.

تئاتر
درست است که تئاتر معمولا مخاطب خاص خودش را دارد، اما اگر دلتان می‌خواهد دیدن تئاتر را در سالن‌های نمایش تجربه کنید، این آخر هفته فرصت خوبی برای شروع تئاتربینی است. نمایش‌های «بک تو بلک» به کارگردانی سجاد افشاریان، «کابوس‌های آنکه نمی‌میرد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نادر فلاح، «ساپو» به نویسندگی و کارگردانی امین سعدی، «چخفته» به کارگردانی اشکان پیردل زنده، «هرگز برای پدرم آواز نخواندم» به کارگردانی حامد صحت و «اسکرین شات» به کارگردانی امیر عباسی ازجمله نمایش‌هایی هستند که در حال برگزاری اند و می‌توانید برای دیدنشان بلیت تهیه کنید.

گالری
اگر مایلید که روزهای آخر هفته را در گالری ها پرسه بزنید، پیشنهادمان نمایشگاهی از حمید بهرامی با عنوان «کمیک، آخرین تراژدی» است که فردا با همکاری گالری باشگاه و گالری هما برگزار می‌شود. حمید بهرامی متولد ۱۳۵۱ و فارغ‌التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه تهران است. او در طول فعالیت‌های هنری خود جوایز بسیاری را از جشنواره‌های بین‌المللی کسب کرده که از این میان می‌توان به جایزه انیمیشن برگزیده‌ همایش سالانه آسیفا، آتلانتا، ایالات متحده آمریکا در سال ۱۳۸۷ و دریافت جایزه‌ بهترین گرافیک و دیزاین مفهومی برای بازی‌های کامپیوتری و «شمشیر نادر» ۱۳۹۸، اشاره کرد. حمید بهرامی شرکت در بیش از  ۱۰ نمایشگاه انفرادی و گروهی در داخل و خارج از ایران را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است. نمایشگاه «کمیک، آخرین تراژدی» تا ۲۹ مرداد برقرار است و می‌توانید از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری باشگاه به نشانی خیابان کریمخان، خیابان حسینی، کوچه ۱۲، پلاک ۱۳، واحد ۳ به دیدن این نمایشگاه بروید.
نمایشگاه دیگری که روز جمعه این هفته برگزار می‌شود، «خال و خط شکسته» با نمایش آثار خوشنویسی سیدعلی فخاری در فرهنگسرای نیاوران است. در این نمایشگاه ۸۰ اثر خوشنویسی شکسته نستعلیق به نمایش گذاشته شده است که اکثر آثار روی کاغذهای قدیمی، زرافشان منقوش به طلا و تذهیب با طلا و تعدادی از آثار هم روی کاغذهای آهار مهره و کاغذهای ابر و باد دست‌ساز با رنگ گیاهی است. سیدعلی فخاری از سال ۱۳۷۰ مدرس انجمن خوشنویسان ایران و قزوین در خدمت استادانی چون استاد محصص مستشاری و استاد غلامحسین امیرخانی در رشته تخصصی شکسته نستعلیق فعالیت کرده است. او بیش از ۵۰ نمایشگاه انفرادی و داوری چندین دوره جشنواره کشوری و بین‌المللی را در کارنامه کاری خود دارد. این نمایشگاه تا ۲۹ مرداد‌ماه و در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقه‌مندان است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
خوش بگذره
خوش بگذره
خوش بگذره
خوش بگذره