• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 19 مرداد 1402
کد مطلب : 199435
+
-

افزایش خنک‌کنندگی کولر خودرو با چند ترفند

تابستان که می‌شود دوباره حرف و حدیث‌ها درباره استفاده از کولر خودرو، امکان آسیب رساندن آن به سیستم ماشین و لزوم استفاده از این وسیله مهم بالا می‌گیرد.برای اینکه از این موضوعات نجات پیدا کنید و البته بتوانید خنک‌کنندگی بیشتری از کولر ماشین‌تان دریافت کنید، ترفندهایی وجود دارد.

1وقتی سوار ماشین شدید، ابتدا شیشه‌ها را پایین بیاورید و خودرو را روشن کنید و بعد از حرکت، سراغ روشن کردن کولر بروید. اگر از همان ابتدای سوار شدن به‌خودرو کولر را روشن کنید، کولر دیرتر شروع به خنک‌کردن می‌کند و فقط زمان و سوخت را هدر داده‌اید.حواستان باشد فقط شیشه‌های جلویی را پایین نبرید چون گرمای خارج شده دوباره به ماشین برمی‌گردد.
 2 مطمئن شوید که فیلترهای کولر سالم و تمیز هستند. یک فیلتر کولر کثیف از رد و بدل شدن هوا جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود کولر خودرو خنکی کمتری ایجاد کند.تعویض فیلتر کولر خیلی آسان است و خودتان هم می‌توانید این کار را انجام دهید.
3 اگر تا به حال داشبورد خودروی‌تان توسط افراد غیرمتخصص باز و بسته شده باشد، می‌توان احتمال داد دریچه‌های کولر و بخاری ماشین به‌درستی تنظیم
نشده باشند. در این حالت هوای سرد و گرم مخلوط شده و در نتیجه در زمستان و تابستان یک هوای غیرکارآمد از کولر خارج می‌شود.بد نیست موقع سرویس سالانه کولر به این نکته هم توجه کنید.
4 حواس‌تان به پر بودن آب رادیاتور خودرو باشد چون کم بودن حجم آب رادیاتور می‌تواند در کاهش خنک‌کنندگی کولر تأثیر بگذارد.
5 برای اینکه خودروی‌تان زودتر خنک شود، از پارک کردن آن در فضاهای باز و زیر آفتاب مستقیم خودداری کنید. تا حد امکان فضای سرپوشیده برای پارک خودرو پیدا کنید یا دست‌کم آن را در سایه پارک کنید.استفاده از آفتاب‌گیرها و دودی کردن شیشه‌ها تا حدمجاز هم پیشنهادهای مفیدی است.
6 موقع روشن بودن کولر ماشین، شیشه‌ها را بالا نگه‌دارید. بسته بودن پنجره‌ها فشار کمتری به کولر وارد می‌کند و موجب کاهش چشمگیر مصرف سوخت می‌شود. ضمن آنکه هوای خنک داخل خودرو در صورت باز بودن حتی یک پنجره، به آسانی و به سرعت از دست می‌رود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید