• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 18 مرداد 1402
کد مطلب : 199313
+
-

همه هافبک وسط می‌خرند

باشگاه‌های بزرگ اشتهای زیادی برای خرید بازیکن میانی دارند

همه هافبک وسط می‌خرند

لیورپول به‌شدت به جذب رایان گراونبرخ هافبک بایرن‌مونیخ علاقه دارد و مدت‌هاست او را زیرنظر دارد. این بازیکن مشکلی با این انتقال ندارد اما بایرن‌مونیخ به هیچ‌وجه نمی‌خواهد هافبک خود را از دست بدهد. چند‌ماه پیش هم باشگاه آلمانی به لیورپول تذکر داده بود دست از پرس‌و‌جو برای این بازیکن بردارد. با این مقدمه برویم سراغ ترافیک بایرن‌مونیخ در خط هافبک و حتی دفاع میانی. در حال‌حاضر بازیکنانی نظیر گراونبرخ، گورتسکا، کیمیش، زابیتسر و لایمر در پست هافبک دفاعی یا میانی حضور دارند و بازیکنان دیگری مثل توماس مولر و موسیالا هم قادر به بازی در این پست هستند. از میان این هافبک‌ها 3نفر می‌توانند در ترکیب قرار بگیرند. در پست دفاع میانی هم کیم مین جائه، اوپامکانو، پاوار و دلیخت و حتی اشتانیشیچ حضور دارند. برای دفاع راست اشتانیشیچ، پاوار و مزروعی هستند و در سیستم 3نفره احتمالی توماس توخل بازیکنی مثل کینگزلی کومان هم می‌تواند در پست وینگ‌بک راست بازی کند. در خط حمله احتمالا به‌زودی و با قطعی شدن انتقال مهدی طارمی به تاتنهام هری کین به بایرن بیاید. با رفتن سادیو مانه یک جای خالی برای نوک حمله وجود دارد و ماتیس تل هم در این پست بازی می‌کند. جمال موسیالا، گنبری، سانه، کومان و توماس مولر هم برای پست‌های مهاجم و وینگر در دسترس هستند. شاید برای تامین بودجه 100میلیون یورویی انتقال هری کین، بایرن‌مونیخ نیاز داشته باشد به یکی از مشتریان گراونبرخ یا گورتسکا یا دیگر بازیکنان پاسخ مثبت بدهد وگرنه ترافیک بازیکن در پست‌های مختلف می‌تواند به شمشیری علیه تیم تبدیل شود.
در سایر تیم‌ها نیز ترافیک در پست‌هایی خاص دیده می‌شود. به‌طور مثال منچسترسیتی هم‌اکنون چندین دفاع وسط دارد؛ روبن دیاز، لاپورت، آکه، آکانجی، گواردیول و جان استونز که کایل واکر هم می‌تواند در دفاع 3نفره یکی از مدافعان میانی باشد. از میان این بازیکنان آکانجی و آکه برای پست دفاع چپ به‌کار گرفته خواهند شد و شاید لاپورت به فروش برسد. در عوض، کانسلو که مدافع راست و چپ تخصصی است برای تیمی که تنها یک مدافع راست دارد و دفاع چپ ندارد به میدان نمی‌رود و ممکن است به فروش برسد. بارسلونا او را می‌خواهد.
در رئال‌مادرید ترافیک هافبک میانی دیده می‌شود. بلینگام، کاماوینگا و والورده احتمالا 3هافبک ثابت باشند اما تونی کروس، مودریچ، سبایوس، شوامنی و بلانکو هم در دسترس هستند. در عوض، در خط حمله با جدایی 4بازیکن، هنوز جایگزین در خور جذب نشده است. آردا گولر از فنرباغچه خریده شده و براهیم دیاس از قرارداد قرضی با میلان برگشته است و فقط رودریگو و وینیسیوس در خط حمله حضور دارند.
بارسلونا هم مدافع راست ندارد و برای این پست پارسال از کنده بازی می‌گرفت و این فصل قرار است آرائوخو را به میدان بفرستد. در این پست سرجینیو دست و سرخی روبرتو شانسی برای حضور در ترکیب اصلی ندارند. در عوض رومئو، پدری، فرمین لوپس، فرنکی دی‌یونگ، گوندوغان، سرخی روبرتو و... برای پست هافبک میانی در دسترس هستند. در پست دفاع وسط هم بازیکنانی مثل مارکوس آلونسو (با حفظ سمت، مدافع چپ)، آرائوخو، ژول کنده، اریک گارسیا، اینیگو مارتینس و کریستنسن در تیم حضور دارند.
منچستریونایتد هری مگوایر، لیساندرو مارتینس، اریک باییی، واران و لیندلوف را در پست دفاع وسط در اختیار دارد و در خط میانی هم بازیکنانی مثل فرد، مک‌تامینی، اریکسن، برونو فرناندز و کاسمیرو هستند و باشگاه برای خریدن شوامنی، صوفیان امرابات یا یکی دیگر تلاش می‌کند.
آرسنال نیز در وسط زمین بازیکن زیاد دارد. لوکونگا از تیم جدا نشده اما ژاکا به بایرلورکوزن رفته است. با خرید دکلان رایس ترافیک در این منطقه شدیدتر شده؛ اودگارد، توماس پارتی، جورجینیو و اسمیت‌رو. در خط حمله و دفاع چپ هم ترافیک است. در حمله گابریل ژسوس، مارتینلی، بالوگان، تروسار، کای هاورتس، انکتیا، ریس نلسون و ساکا و در دفاع چپ زینچنکو، تیمبر و کیران تیرنی در تیم حاضرند. در دفاع میانی اما باز هم کمبود احساس می‌شود و شاید مثل فصل پیش که مصدومیت سالیبا باعث از دست رفتن قهرمانی شد، باز هم کمبود بازیکن در این پست کار دست تیم بدهد.
به‌هر حال چیزی که روشن است این است که باشگاه‌های بزرگ برای خرید بازیکن در پست هافبک میانی اشتهای سیری‌ناپذیری دارند.

ولخرجی برای یک پست
از زمانی که گواردیولا به منچسترسیتی رفته، بیشتر بازیکنان خریداری شده او برای این باشگاه در پست وینگر یا دفاع میانی بوده‌اند. در این سال‌ها وینگرهایی مثل رحیم استرلینگ، سانه، محرز و... از این تیم رفته‌اند و جک گریلیش اضافه شده‌است. در پست مدافع وسط خریدها سرسام‌آور بوده. مورینیو زمانی که در انگلیس مربیگری می‌کرد یک‌بار به گواردیولا تاخت که چرا برای بازیکنی در پست دفاع راست و چپ یا وسط این همه پول می‌پردازد و قیمت این بازیکنان را بالا می‌برد و برای جذب آنها بودجه‌ای که برای خرید مهاجم یا هافبک وسط کافی است به پای بازیکنان می‌ریزد. گواردیولا در دوران حضورش در سیتی جدا از مدافعانی که در اختیار داشت و برخی از آنها بازنشسته یا فروخته شدند، این مدافعان را خرید:
گواردیول، آکانجی، کانسلو، روبن دیاز، آکه، جان استونز، کایل واکر، بنژامن مندی، زینچنکو، لاپورت، اریک گارسیا، دنیلو و... که روی‌هم مبلغ 603 میلیون یورو هزینه روی دست باشگاه گذاشت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید