• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 18 مرداد 1402
کد مطلب : 199309
+
-

گلایه‌های بی‌خریدار

در مورد ژوزه مورایس که به هواداران پولدار سایر تیم‌ها طعنه می‌زند؛ آیا او حق گلایه دارد؟

گلایه‌های بی‌خریدار

بهروز رسایلی

لیگ بیست‌وسوم در شرف آغاز است و با توجه به چیدمان تیم‌ها، انتظار می‌رود رقابت بسیار شدیدی در مسیر کسب عنوان قهرمانی شکل بگیرد. اگرچه استقلال روی کاغذ تا حدی از رقبا عقب افتاده و شاید برخی نسبت به‌احتمال قهرمانی این تیم امید چندانی نداشته باشند اما به هر حال نمی‌توان از کنار اسم استقلال به‌سادگی عبور کرد. وضع 3مدعی دیگر یعنی پرسپولیس، تراکتور و سپاهان اما خیلی خوب است و انتظار می‌رود رقابت بسیار نزدیکی بین آنها برای کسب عنوان قهرمانی به‌وجود بیاید. چنین رقابتی، غیر از ابعاد فنی، قطعا از نظر حواشی هم مهیج و پرحرارت است؛ چنان که در طول همین فصل نقل‌وانتقالات هم بارها دیده‌ایم مدیران و مسئولان روابط‌عمومی تیم‌ها به یکدیگر طعنه زده‌اند و از خجالت هم در آمده‌اند. با این حال اتفاق جالب توجه چند روز اخیر، طعنه ژوزه مورایس به هواداران متمول تیم‌های دیگر بود که در خرید بازیکن به آنها کمک می‌کنند. ناگفته پیداست مورایس در این مورد، پرسپولیس را هدف گرفته است. پرسش مهم؛ آیا او حق گلایه در مورد شرایط نقل‌وانتقالاتی را دارد؟

  جایی برای طعنه نیست
در شرایطی که بسیاری بر این باورند که سقف بودجه مصوب از سوی فدراسیون فوتبال توسط سپاهان رعایت نشده است، سرمربی پرتغالی طلایی‌پوشان از کمک هواداران متمکن به سایر باشگاه‌ها انتقاد می‌کند و آن را برخلاف روح مقررات سقف قرارداد می‌داند! مورایس که در یک برنامه تلویزیونی حضور یافته بود، در بخشی از سخنانش گفت: «می‌گویند هواداری می‌خواهد یک بازیکن برای تیم محبوبش بخرد. نمی‌دانم شاید این هم یک راه‌حل باشد! تیمی ۴هوادار داشته باشد که بتواند بنزما و راموس را بیاورد، آن‌وقت فدراسیون چطور می‌تواند آن را حل کند؟ اگر قرار است کسی از بیرون بازیکن بخرد، پس چرا برای بودجه محدودیت می‌گذاریم. پس رقابت منصفانه نیست.» طعنه مورایس به پرسپولیس یا هر تیم دیگری که از بیرون کمک می‌گیرد، در حالی است که سپاهان هزینه زیادی در بازار نقل‌وانتقالات کرده و حتی اگر بپذیریم تمامی این هزینه‌ها به‌طور شفاف و مجموعا زیر سقف مصوب بوده، باز تیم او هیچ‌گونه کم و کسری ندارد. هم‌اکنون یک دو جین ستاره در اصفهان جمع شده‌اند که حتی نام بردن از همه آنها هم از حوصله خارج است؛ از پیام نیازمند و محمد دانشگر و سیاوش یزدانی تا رامین رضاییان و امید نورافکن و رضا اسدی و کاوه رضایی و شهریار مغانلو و خیلی‌های دیگر. حقیقتا این تیم چه کم و کسری دارد که سرمربی‌اش به بقیه طعنه می‌زند؟ شاید کنایه مورایس تنها زمانی می‌توانست کمی منطقی به‌نظر برسد که مثلا پرسپولیس، استقلال یا تراکتور بازیکنان بین‌المللی مشهور به ترکیب خود اضافه کرده بودند اما می‌بینیم که حتی همین اتفاق هم رخ نداده است.

  جز قهرمانی راه دیگری وجود ندارد
روشن نیست پشت اظهارات مورایس چه فلسفه‌ای وجود دارد. شاید او درپی بزرگ‌نمایی قدرت رقبا و کاهش توقعات است اما در این صورت یک نفر در اصفهان باید به سرمربی سپاهان یادآوری کند امسال برای او هیچ راه دیگری جز قهرمانی باقی نمانده است. مورایس فصل گذشته هم تیم بسیار خوبی در اختیار داشت؛ تیمی که در یک اتفاق نادر، بازیکنانش به موقع دستمزد می‌گیرند و خیال‌شان همیشه راحت است. او اما قهرمان نشد و این ناکامی با تازه‌وارد بودن کادر پرتغالی توجیه شد. حالا اما شرایط فرق کرده و اگر مورایس با این تیم پرستاره در دومین فصل حضورش روی نیمکت تیم اصفهانی نتیجه‌ای جز قهرمانی بگیرد، حتما مربی ناکامی ارزیابی خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید