• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 18 مرداد 1402
کد مطلب : 199308
+
-

از مدالم راضی نیستم

امیرحسین عبدولی: همه دیدند چه اتفاقاتی افتاد و رنگ مدالم را عوض کردند

از مدالم راضی نیستم

محسن محمود صفری

امیرحسین، کوچک‌ترین عضو از خانواده کشتی‌گیر عبدولی است. سرشناس‌ترین آنها هم سعید عبدولی بود که با کسب طلا و برنز جهان و برنز المپیک ریو کارش را در کشتی تمام کرد. سامان، کرامت و علیرضا برادران بزرگ‌تر امیرحسین عبدولی هستند که همگی طلای جهان در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان را در اختیار دارند. سامان مدال‌های نقره و برنز قهرمانی آسیا در رده بزرگسالان را نیز در کارنامه خود دارد. سعید، سامان و کرامت کفش‌های خود را آویزان کرده‌اند و در حال حاضر از این خانواده کشتی‌گیر، علیرضا و امیرحسین کشتی را ادامه می‌دهند. امیرحسین عبدولی برخلاف برادران دیگرش که در سبک‌وزن یا میان‌وزن حضور داشتند، یک سنگین‌وزن است که در مسابقات نوجوانان آسیا و جهان در 110کیلوگرم به مدال طلا و برنز رسید. در ادامه گفت‌وگوی همشهری را با این کشتی‌گیر می‌خوانید.

   همانند برادرانت کشتی را انتخاب کردی. از چه سالی این رشته را شروع کردی و مربی‌ات کیست؟
سال1393 به باشگاه کشتی رفتم و همانند دیگر برادرانم کشتی را زیرنظر آقایان مهرزاد و مهرداد اسفندیاری شروع کردم.

   تو در دسته فوق‌سنگین (110کیلوگرم) کشتی می‌گیری و تنها عضو خانواده عبدولی هستی که در سنگین‌وزن حضور دارد. تفاوت سبک کشتی‌ات با سایر برادرانت در چیست؟
سامان و کرامت سبک‌وزن بودند. علیرضا هم میان‌وزن است ولی سعید در 82کیلوگرم هم کشتی گرفت. سعی می‌کنم خوب کشتی بگیرم که برنده شوم. البته که تفاوت زیادی بین کشتی‌گرفتن در سبک‌وزن و سنگین‌وزن هست ولی من سعی می‌کنم همانند دیگر برادرانم روی تشک جنگنده باشم و برای پیروزی تلاش کنم.

   کدام‌یک از برادرانت را در سبک کشتی الگو قرار داده‌ای؟
همه برادرانم عنوان‌دار جهان و آسیا هستند و همه آنها الگوی من هستند. دوست دارم در این مسیری که دارم طی می‌کنم به مدال طلای جهان و المپیک برسم.

   در قهرمانی آسیا به‌راحتی به مدال طلا رسیدی. از این مسابقات برایمان بگو.
شرایطم خوب بود و برای هر کشتی برنامه داشتم. در قهرمانی جهان هم از همه نظر آماده بودم ولی داوری واقعا در کارم تأثیرگذار بود.

   در مسابقات جهانی پیش از فینال در مقابل کشتی‌گیر میزبان شکست خوردی و با پیروزی در رده‌بندی به مدال برنز رسیدی. اما کادر فنی تیم ملی به داوری کشتی‌ات با میزبان اعتراض داشت.
از نتیجه اصلا راضی نیستم و باید سعی کنم در آینده رنگ مدالم را عوض کنم. کشتی با حریف ترکیه از نظر داوری مشکل داشت و همه دیدند چه اتفاقاتی افتاد و رنگ مدالم را عوض کردند. باید تلاش کنم تا در آینده بتوانم آماده‌تر در مسابقات حاضر شوم و این اتفاقاتی که در داوری رخ می‌دهد، مانع کارم نشود. واقعا حیف شد.

   بعد از کسب مدال برنز با برادرانت صحبت کردی؟
بله، در تماس هستیم و این مدال را تقدیم خانواده‌ام می‌کنم که خیلی برایم زحمت کشیدند. امیدوارم ‌سال‌ آینده با کسب مدالی خوشرنگ‌تر جبران زحمات خانواده عزیزم را بکنم.

طلای المپیک می‌خواهم
راه زیادی دارم ولی از حالا باید شروع کنم تا قبل از هر چیزی خودم را در رده سنی جوانان تثبیت کنم و بعد از آن در بزرگسالان به هدف اصلی‌ام برسم. دنبال مدال طلای المپیک هستم و می‌دانم راه سختی ‌در پیش دارم.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید