از گفتههای فرید کین
زمان ساختِ ارتباط فرانسوی قرار بود که بهترین سکانس تعقیبوگریز در سینما را بسازم. چنین چیزی در ذهنم بود. در 26 بلوک و سرعت ۹۰مایل در ساعت، ما یک خودرو را دریک راهبندان معمولی دنبال میکردیم، آن هم بدونِ اجازه یا بدون کسی که خودروها را متوقف کند. ما فقط میخواستیم این سکانس را بگیریم. خودم دوربین را عقبِ خودرو کاشتم، چون فیلمبردار و مدیر عکاسی آن زمان زن و بچه داشتند و خانواده خوشبختی بودند. ولی من مجرد بودم. کارهایی میکردم که امروزه بههیچوجه انجام نمیدهم.
هیچ وقت فیلمهای قبلیام را تحلیل نمیکنم. من فقط آنها را میسازم. تحلیلش کارِ یک نفر دیگر است. فیلمهایی هستند که آنها را بیشتر از فیلمهای دیگرم دوست دارم. اما فیلمهایی که پشتِسرهَم نگاهشان میکنم و به تماشایشان مینشینم، فیلمهای خودم نیستند.
پدرخوانده۲ تنها دنبالهای است که به اندازه نسخه اصلی خوب یا بهتر از آن است. احتمالا به همان اندازه خوب است.