• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 17 مرداد 1402
کد مطلب : 199227
+
-

عدد خبر/700 هزار

700 هزار  میلیارد تومان گردش مالی درمان در کشور است. به‌گفته حمید سوری، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اینکه هزینه بالایی در نظام درمانی ایران صرف می‌شود، اما نتایج به‌دست آمده تناسبی با این هزینه‌کرد ندارد و همین باعث شده تا رضایت مردم نیز نسبتی با این هزینه‌کرد نداشته باشد.

34 درصد  
تا 40درصد از برنامه ششم توسعه در حوزه سلامت و حمایت از فقرا و...، تحقق یافته و دلیل آن هم عدم‌تحقق رشد اقتصادی لازم برای تأمین منابع مالی برنامه ششم توسعه بوده است. انتظار نخبگان آن است که در برنامه هفتم توسعه، نگاه به حوزه سلامت و دارو و...، واقع‌گرایانه بوده و مانند برنامه ششم آرمان‌گرایانه نباشد.

2 میلیارد   
دلار صادرات دارو، طبق گفته دولتی‌ها، باید در برنامه هفتم توسعه عملیاتی شود. این در حالی است که گفته می‌شود این پیش‌بینی، غیرواقع‌بینانه است و با توجه به معضلات و مشکلاتی که در این زمینه داریم و با توجه به سقف فعلی صادرات دارویی، این امر نشدنی به‌نظر می‌رسد.

100 برابر
مواد پتروشیمی در تولید دارو ارزش پیدا می‌کنند. به‌گفته رئیس پشتیبانی صنایع پایین دست پتروشیمی، «خیلی دیر سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی را شناختیم.» وی اشاره کرده انقلابی که در حوزه دارو اتفاق افتاده ما را بی‌نیاز کرده است.









 

این خبر را به اشتراک بگذارید