• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 17 مرداد 1402
کد مطلب : 199225
+
-

پس‌لرزه‌های فیلم آزار معلولان در بوشهر

2 مسئول ارشد بهزیستی بوشهر به‌دلیل اتفاقات اخیر در مرکز نگهداری از معلولان نیلوفران آبی برکنار شدند. این خبر را سازمان بهزیستی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است.
به‌گزارش ایرنا، در اطلاعیه شماره ۲ سازمان بهزیستی آمده است: پس از انتشار فیلمی در فضای مجازی که منجر به جریحه‌دار شدن افکار عمومی شد، به‌دستور رئیس سازمان بهزیستی کشور تیم ویژه بررسی، متشکل از معاون امور توانبخشی و مدیرکل بازرسی سازمان بهزیستی کشور بلافاصله به استان بوشهر جهت بررسی ابعاد مختلف این اتفاق تلخ و ناگوار اعزام شدند.
در همین راستا و پس از رأی کمیسیون نظارت بر مراکز ماده ۲۶ استان (که در روز پنجشنبه و پیش از انتشار عمومی فیلم صورت گرفته بود) مبنی بر لغو مجوز فعالیت مرکز نیلوفران آبی، با نظارت تیم ویژه اعزامی و مددکاران استان کار انتقال افراد دارای معلولیت مقیم مرکز به سایر مراکز استان آغاز شد و ظرف چند روز آینده همه ۱۰۴مددجوی این مرکز منتقل خواهند شد.
همچنین تیم ویژه اعزامی از ستاد بهزیستی کشور با حضور در استان و مرکز یادشده به بررسی کامل دلایل، مستندات و شواهد در این خصوص پرداختند و بر این اساس به‌دلیل اهمال در نظارت صحیح و عدم‌رعایت دستورالعمل‌های تخصصی و نظارتی ابلاغ شده، معاون امور توانبخشی و مسئول بازرسی و مدیریت عملکرد استان برکنار شدند.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید