• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 17 مرداد 1402
کد مطلب : 199193
+
-

چشم و هم‌چشمی

مسی و رونالدو باز همزمان گل زدند

چشم و هم‌چشمی

باز هم کریستیانو رونالدو و لیونل مسی همزمان در یک شب موفق به گلزنی شدند و 2دهه است که این کار آنها ادامه دارد. با گل کریستیانو تیم النصر با نتیجه 3بر یک راجا کازابلانکا را شکست داد و به نیمه‌نهایی جام قهرمانی باشگاه‌های عرب راه یافت. الشباب عربستان آخرین تیمی بود که به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها راه یافت. این تیم توانست الوحده امارات را با حضور نوراللهی در ضربات پنالتی شکست دهد. 3تیم از 4تیم حاضر در این مرحله از عربستان هستند و یک تیم از عراق؛ النصر- الشرطه و الشباب- الهلال دیدار نیمه‌نهایی این رقابت‌ها را برگزار خواهند کرد.
   3گل رونالدو در این فصل؛ گل پیروزی‌بخش مقابل الاتحاد تونس، گل تساوی منجر به صعود مقابل زمالک، گل اول بازی با راجابلانکا.
در آمریکا هم لیونل مسی طبق معمول برای اینترمایامی موفق به گلزنی شد و این بار هم دبل کرد. این تیم در پایان 90دقیقه مقابل دالاس به تساوی 4 بر 4رسید اما در ضربات پنالتی با حساب 5بر 3پیروز شد. مسی یک گل شبیه آخرین گلی که در ال‌کلاسیکو زده بود، دقیقا از روی پاس آلبا به ثمر رساند و یک گل دیگر از روی ضربه کاشته.
   مسی حالا تنها یک گل دیگر نیاز دارد تا به رکورد گل‌های دیوید بکام، رئیس باشگاه اینترمایامی از روی ضربات آزاد برسد. بیشترین گل ایستگاهی در تاریخ فوتبال؛ جونینیو ۷۷گل، پله ۷۰گل، رونالدینیو ۶۶گل، بکام ۶۵گل، مسی ۶۴گل، مارادونا و زیکو ۶۲گل و رونالد کومان ۶۰گل.
   مسی به نخستین بازیکن تاریخ تبدیل شد که توانسته در 17سال متوالی به رکورد حداقل 20گل در یک سال برسد.
   برترین گلزنان اینترمایامی در فصل جاری؛ مسی ۴بازی ۷گل، جوزف مارتینس، ۲۸بازی ۷گل، رابرت تیلور ۲۷بازی ۵گل.
   مسی در هر بازی اینتر مایامی که شروع کرده در عرض 10دقیقه گل زده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید