• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 17 مرداد 1402
کد مطلب : 199192
+
-

جام خیریه شر شد

گواردیولا و تیمش فعلا چنگی به دل نمی‌زنند

جام خیریه شر شد

آرسنال با یک پیروزی دراماتیک مقابل منچسترسیتی توانست به‌تنهایی به رده دوم پرافتخارترین تیم‌های تاریخ سوپرجام یا کامیونیتی‌شیلد انگلستان برسد. حالا توپچی‌ها با 17جام تنها منچستریونایتد را بالای سر خود می‌بینند و از لیورپولی که 16جام دارد، گذشته‌اند. منچستریونایتد با 21جام رکورددار تعداد قهرمانی در سوپرکاپ انگلیس است؛ تیم‌های اورتون (9)، تاتنهام (7) و منچسترسیتی (6) در رده‌های بعدی قرار دارند.
    گواردیولا از این شکست ناراحت بود چون گل مساوی را دقیقه 101با ضربه تروسار و گل به‌خودی آکانجی دریافت کرد و در ضربات پنالتی 4بر یک باخت. سرمربی سیتی گفت: «مسئولان لیگ برای گل‌های بیشتر زمان بازی را اضافه می‌کنند. اگر هر بار که در یک بازی ۷گل زده شود و برای هر یک گل‌ ۳۰ یا ۴۵ثانیه وقت اضافه گرفته شود، تا فردا ساعت ۹صبح باید بازی کنیم. ۳بار متوالی جام خیریه را از دست دادیم، اما برنده ۳گانه شدیم. این چیز متفاوتی است.»
    جام‌های 3‌گانه قبلا به دیگر تیم شهر منچستر هم رحم نکرده بود و آنها در سوپرجام باخته بودند. هم سیتی و هم یونایتد به آرسنال باختند. سال1999، منچستریونایتد موفق به کسب 3گانه شد و 2 بر یک در برابر آرسنال در سوپرجام انگلیس شکست خورد. سال2023، منچسترسیتی موفق به کسب 3گانه شد و در ضربات پنالتی مغلوب آرسنال در سوپرجام انگلیس شد.
    آرسنال 18سال است در سوپرجام نباخته و در این مدت 5بار آن را برده است.
    دکلان رایس در نخستین بازی رسمی با آرسنال موفق به کسب جام شد. هواداران آرسنال به دشمن همشهری خود یعنی تاتنهام طعنه زده‌اند که رایس با یک بازی یک جام گرفته اما هری کین با 435بازی برای تاتنهام به یک جام هم نرسیده است.
    ورزشگاه ومبلی برای آرتتا خیلی خوش‌یمن است؛ 4بازی و 4پیروزی در ومبلی به‌عنوان سرمربی آرسنال.
    گواردیولا گفته در 3سال پیاپی این جام را از دست داده است چون پیش از آن 3فصل پشت‌سرهم لیگ برتر را برده بود.
    منچسترسیتی در 2فصل اخیر با از دست دادن جام خیریه به‌عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یافت؛ فصل 2022 و 2023 قهرمان لیگ برتر شد.
    ارلینگ هالند باز هم در یک فینال دیگر نتوانست بدرخشد. او در نیمه دوم جایش را به کول پالمر داد که این بازیکن 13دقیقه پس از ورود به زمین گل منچسترسیتی را به زیبایی وارد دروازه آرسنال کرد.
    هواداران آرسنال نگران این جام هم هستند. از سال 04- 2003 به بعد تنها یکی از 12تیم مختلف برنده کامیونیتی شیلد توانسته اواخر آن فصل عنوان لیگ برتر را به‌دست آورد.
    البته پیروزی در ضربات پنالتی به‌عنوان برد در بازی به‌حساب نمی‌آید اما این یک لحظه بزرگ برای میکل آرتتا بود. از آخرین باری که او در نیمه‌نهایی جام‌حذفی 20-2019 (2 بر صفر با آرسنال) من‌سیتی را در ومبلی شکست داد، در 8بازی متوالی در برابر پپ گواردیولا باخته بود. این دومین سوپرجام آرسنال با آرتتا بود. یک جام‌حذفی هم با این مربی اسپانیایی فتح شده است.
    کول پالمر یک‌ماه پیش به تیم ملی انگلیس کمک کرده بود قهرمان زیر 21ساله‌های اروپا شود. او پدیده این فصل من‌سیتی خواهد بود.
    پالمر با 21سال و 92روز سن، جوانترین بازیکنی بود که پس از سسک فابرگاس برای آرسنال مقابل چلسی در سال 2005 (18سال و 95روز) موفق به گلزنی در کامیونیتی‌شیلد شد.
    هالند در این دیدار فقط 13لمس توپ داشت. نیمی از میانگین لمس توپش در فصل گذشته که از آن 26بار 7لمس توپ در محوطه جریمه حریفان ثبت می‌شد. در 50مسابقه‌ای که هالند حداقل 45دقیقه در فصل 23-2022 انجام داد، او تنها در یکی از این بازی‌ها موفق به زدن یک شوت نشده بود. گوندوغان و محرز از تیم رفته‌اند و دی‌بروینه هم همزمان با خروج هالند وارد زمین شد. تغییر سیستم گواردیولا هم یکی از دلایل توپ نرسیدن به مهاجم نروژی بود. پپ دفاع 4نفره را آزمایش کرد؛ با 4هافبک و 2مهاجم. دی بروینه فصل گذشته 11 پاس گل به هالند داده بود. هالند در سوپرجام فصل پیش هم که نخستین بازی رسمی‌اش با این پیراهن بود در شکست 3بر یک از لیورپول صدای هواداران را درآورده بود.
    منچسترسیتی 114پاس بیشتر از آرسنال در 45دقیقه ابتدایی این بازی داشت، اما تیم میکل آرتتا تقریبا 3برابر حریف در محوطه جریمه سیتی پاس داشت (13 در مقابل 5). مالکیت توپ زیاد برای سیتی اما تهدید هجومی و موقعیت گل‌ها برای آرسنال.
    سیتی با اشتفان اورتگا مورنو در دروازه شروع کرد و ادرسون روی نیمکت نشست. دروازه‌بان آلمانی در 14بازی در فصل 23- 2022 برای من‌سیتی، فقط 7گل دریافت کرد، میانگین هر 173دقیقه یک گل خورده؛ بهتر از هر 110دقیقه یک گل دریافتی ادرسون.
    کای هاورتس، خرید جدید آرسنال 2موقعیت صددرصد را خراب کرد. او در 9بازی در برابر منچسترسیتی (469دقیقه) فقط یک گل به ثمر رسانده است و این گل باعث شد چلسی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در سال 2021 شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید