• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 16 مرداد 1402
کد مطلب : 199134
+
-

نصب 20هزار دوربین روی لباس پلیس

فرمانده کل انتظامی کشور درباره تعداد و لزوم نصب دوربین به لباس مأموران توضیح داد

نصب 20هزار دوربین روی لباس پلیس

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور در گفت‌وگوی خبری با صداوسیما درباره تعداد دوربین‌های نصب‌شده بر لباس مأموران انتظامی گفت: خوشبختانه درحال حاضر 20هزار دوربین روی لباس مأموران نصب شده و درحال فعالیت است. 12هزار عدد از این دوربین‌ها به شکل آفلاین و 8هزار عدد به شکل آنلاین است. خصوصیت دوربین‌های آنلاین به این شکل است که فرمانده میدان در مرکز فرماندهی کنترل می‌تواند با مأمور مربوطه در تماس باشد و او را هدایت کند تا صحنه‌هایی که در آن دوربینی وجود‌ ندارد، به نمایش گذاشته شود.
وی در ادامه گفت: متأسفانه در خیلی از مکان‌ها دوربینی وجود ندارد که امیدواریم در سال ۱۴۰۲ مطالبه نصب دوربین‌های بیشتر از سوی صداوسیما و رسانه‌ها مطرح شود. از سوی دیگر دوربین‌های آفلاین به‌طور مستقیم و نفر به نفر با مرکز فرماندهی ارتباط ندارند. این دوربین‌ها بعد از پایان ماموریت، تخلیه و قابل استفاده خواهند بود. در حال تلاش هستیم تا دوربین‌های آفلاین را آنلاین کنیم و هدف‌گذاری فراجا این است که در سال‌جاری ۸هزار دوربین دیگر برای مأموران فراهم شود.
فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به این نکته که هنوز اعتبار لازم جهت خرید و نصب دوربین به فراجا تخصیص داده نشده عنوان کرد: امیدواریم در پایان سال ۱۴۰۲ ،28هزار دوربین در فراجا داشته باشیم، اما این تعداد هم کفایت ماموریت‌های ما را نخواهد کرد و برآوردهای ما این است که به ۸۰‌هزار دوربین لباس نیاز داریم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید