• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 16 مرداد 1402
کد مطلب : 199104
+
-

برق‌خواری ماینرهای غیرمجاز در تابستان سخت

وزارت نیرو می‌گوید: تاکنون8876مرکز غیرمجاز رمز ارز جمع‌آوری شده است. به‌گفته فرح جمالزاده، رئیس گروه بهره‌وری و مدیریت مصرف انرژی توانیر از ابتدای طرح جمع‌آوری مراکز غیرمجاز تولید رمز ارز تا پایان خرداد امسال حدود 8876مرکز غیرمجاز در کشور شناسایی و 260هزار دستگاه ماینر با 717مگاوات توان مصرفی از این مراکز جمع‌آوری شده است. او بیشترین استقرار مراکز غیرمجاز رمز ارز در کشور را مربوط به استان‌های اصفهان، تهران و خراسان رضوی عنوان کرد.
براساس اعلام وزارت نیرو، مراکز استخراج رمز ارز در روز بیش از 2هزار مگاوات برق مصرف می‌کنند که برای تامین نیاز آنها باید 3نیروگاه جدید احداث شود؛ البته این مراکز، مجوز حق مصرف برق و فعالیت در روزهای گرم سال را ندارند.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: استخراج‌کنندگان مجاز رمز ارز که به دستور رئیس‌جمهوری وقت فعالیت خود را به‌دلیل افزایش مصرف بخش خانگی متوقف کرده بودند، از ابتدای مهرماه می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند. مصطفی رجبی مشهدی افزود: مراکز مجاز استخراج رمز ارز در ایام پیک تابستان برای همراهی با صنعت برق و براساس دستور رئیس‌جمهوری وقت فعالیت‌های خود را به حالت تعطیل در آورده بودند تا صنعت برق بتواند برق مورد نیاز سایر بخش‌ها را تامین کند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید