• پنج شنبه 25 مرداد 1403
  • الْخَمِيس 9 صفر 1446
  • 2024 Aug 15
دو شنبه 16 مرداد 1402
کد مطلب : 199097
+
-

روایت حرم، حرمت، مدافع

ویژه‌نامه‌ای برای روایت و روایت‌گران زندگی و سیره شهدای مدافع حرم

روایت حرم، حرمت، مدافع


این ویژه‌نامه ادای دِین جمعی از داستان‌نویسان کشورمان به شهدای مدافع حرم است که در آستانه روز 18 مرداد، سالروز شهادت شهید محسن حججی که به نام روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نامگذاری شده، بخشی از آثارشان را در قالب ادبی «داستان کوتاه» به این شهیدان تقدیم کرده‌‎اند. آثار منتشر شده در این ویژه‌نامه با درخواست از نویسندگان این آثار، برای انتشار در اختیار این ویژه‌نامه قرار گرفته است. نویسندگان این مجموعه، اکبر صحرایی، از داستان‌نویسان مطرح ادبیات دفاع مقدس و ساکن شیراز است که داستان کوتاه«فوعه و کفریا» را در اختیار ویژه‌نامه قرار داده است.
‌زینت غفوری کفشگر، از داستان‌نویسان ساکن بابل هم داستان کوتاه«هرچیزی ممکن است» با موضوع شهدای مدافع حرم را به درخواست دبیر ویژه‌نامه در اختیار این رسانه قرار داده و برای بخش کیو آر کد، فایل صوتی این داستان را هم با صدای خود برای ویژه‌نامه فرستاده است.
همچنین حسین‌رضا رجبی، داستان‌نویس تهرانی هم داستان«سید ابراهیم را نشناختم» را با موضوع برشی از زندگی شهید مصطفی صدرزاده برای ویژه‌نامه فرستاده است.
گفت‌وگوی ویژه این شماره هم با افروز مهدیان، از نویسندگان ادبیات پایداری است که چندین کتاب بر اساس زندگی و سیره شهدای مدافع حرم را در قالب زندگینامه داستانی نوشته است. ‌


 

این خبر را به اشتراک بگذارید