• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 15 مرداد 1402
کد مطلب : 198964
+
-

اصل ماجرا در حادثه پله‌برقی علی‌آباد چه بود؟

خبرکوتاه
اصل ماجرا در حادثه پله‌برقی علی‌آباد چه بود؟

تحقیقات اولیه در حادثه مصدومیت کودکی هنگام استفاده از پله‌برقی در نزدیکی متروی علی‌آباد نشان می‌دهد که سهل‌انگاری او و والدینش عامل اصلی این حادثه است.
به گزارش همشهری، این حادثه عصر جمعه 13مردادماه در نزدیک ورودی ایستگاه مترو علی‌آباد واقع در منطقه 16شهرداری اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که دختری 9ساله به نام مهسا همراه والدینش در حال استفاده از پله‌برقی پل عابر پیاده بود که ناگهان انگشتان دستش بر اثر گیرکردن در پله‌برقی دچار مصدومیت شد.
به‌دنبال این حادثه تلخ، سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام کرد: «درپی حادثه جمعه شب در پل عابر پیاده مکانیزه محله تختی در منطقه۱۶ که در آن یک کودک 9ساله از اتباع دچار حادثه از ناحیه دست شد، به اطلاع می‌رساند کودک در پله‌برقی که در مسیر پایین رو به‌صورت نشسته در حال حرکت بوده و دست خود را روی سطح پله قرار داده بود. پس از رسیدن به سطح ثابت (صفحه کامپلیت) انگشتان وارد دندانه‌های پایانی پله شده و به داخل کشیده شده که پس از آن بلافاصله مکانیزم ایمنی صفحه کامپلیت درگیر شده و فرمان خاموش شدن پله‌برقی صادر شده است. مطابق با استاندارد EN115 استفاده کودکان از پله‌برقی باید با دردست‌داشتن دست والدین صورت پذیرد که بر همین راستا علائم هشدار مربوطه در همه پله‌برقی‌های سطح شهر نصب شده است.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: ضمن آرزوی بهبودی برای این کودک، لازم به توضیح است که مدار فرمان پله‌برقی مذکور دارای کارکرد مناسب بوده که مطابق گزارش افسر ایمنی کلیه اجزای ایمنی دارای عملکرد مناسب بوده است. براین اساس حادثه پله‌برقی به‌وجود آمده در پل عابر مکانیزه تختی، بر اثر بی‌احتیاطی کودک و والدین آن به‌دلیل نشستن کودک روی پله‌برقی و بی‌توجهی به علائم هشدار‌دهنده بوده است. این در حالی است که درصورتی که سیستم ایمنی خاموشی پله‌برقی به موقع فعال نمی‌شد، ممکن بود حادثه دلخراش‌تری پیش می‌آمد.»  


 

این خبر را به اشتراک بگذارید