• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 15 مرداد 1402
کد مطلب : 198916
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Bg9Wk
+
-

گلزن‌های فراری

از 6گلزن برتر لیگ در فصل گذشته فقط یک نفر در تیم خودش ماند

گلزن‌های فراری

از 6گلزن اول لیگ برتر در فصل گذشته، فقط شهریار مغانلو در تیم خودش مانده و 5بازیکن دیگر، تیم خود را ترک کرده‌اند. نقل‌وانتقال بازیکن در لیگ برتر ایران وضعیت جالبی پیدا کرده است. اینکه بازیکنان موفق تیم‌های کوچک، راهی تیم‌های بزرگ‌تر و متمول‌تر می‌شوند اتفاقی عادی است اما اینکه بهترین گلزنان تیم‌های بزرگ و پولدار هم در تیم خودشان نمانده‌اند و تغییر باشگاه داده‌اند اتفاق جالبی است. اگر به اسامی برترین گلزنان لیگ در فصل گذشته نگاهی بیندازید، کاملا مشخص است که فقط آقای گل فصل گذشته یعنی شهریار مغانلو در تیم خودش مانده که البته درباره او هم شایعات زیادی مطرح بود اما به‌نظر می‌رسد از سپاهان نخواهد رفت. شهریار فصل گذشته در حالی 13گل برای سپاهان زد که فصل قبل از آن هم با 8گل و 3پاس گل در جمع برترین‌ گلزنان لیگ حضور داشت. او طی 2فصل بازی در سپاهان به آمار 21گل و 9پاس گل رسید و حالا قرار است سومین فصل حضورش را در این تیم آغاز کند. بعد از اینکه سپاهانی‌ها رضا اسدی و عیسی آل‌کثیر را در خط حمله به خدمت گرفتند تصور می‌شد مغانلو از جمع سپاهانی‌ها جدا شود اما او درنهایت در جمع زردپوشان ماندگار شد.

   باشوی رفت و برگشت
مهدی قائدی، فصل گذشته در آخرین روز رقابت‌ها خودش را به رتبه دوم گلزن‌های لیگ رساند و حتی می‌توانست جایزه آقای گلی را هم از آن خودش کند. باشوی کوچک استقلالی‌ها در آخرین بازی فصل گذشته مقابل تراکتور هت‌تریک کرد و تعداد گل‌هایش را از 9به12 رساند. این در حالی بود که او در طول فصل یک پنالتی مقابل نفت مسجدسلیمان از دست داد و یک پنالتی را هم به حسین حسینی سپرد و از زدن آن صرف‌نظر کرد. قائدی با همان 2پنالتی می‌توانست 14گله شود و عنوان آقای گلی را نصیب خودش کند. او نهایتا با 12گل و 4پاس گل فصل موفقی را سپری کرد و به امارات برگشت تا این بار با پیراهن الاتحاد کلبا در این لیگ حاضر شود. قائدی در مرتبه قبلی با شباب‌الاهلی در لیگ امارات حضور داشت و چندان موفق نبود.

   زوج 21گله تراکتور متفرق شدند!
سومین و چهارمین گلزنان فصل گذشته، مهاجمان تراکتور بودند که حالا دیگر هیچ‌یک از آنها در تراکتور بازی نمی‌کنند. محمد عباس‌زاده که سال‌هاست از مهاجمان موفق لیگ ایران محسوب می‌شود و رضا اسدی هم با صلاحدید پاکو خمز برای نخستین‌بار در خط حمله بازی کرد. این دو نفر در مقطعی از فصل گذشته در صدر جدول گلزن‌ها یکه‌تازی می‌کردند و به‌نظر می‌رسید برترین گلزن لیگ بیست‌ودوم یکی از این دو نفر خواهد بود. اما در هفته‌های آخر اوضاع بر وفق مراد آنها پیش نرفت و به رتبه‌های سوم و چهارم رسیدند. رضا اسدی که 11گل زده بود بعد از پایان فصل راهی سپاهان شد تا در این تیم با آقای گل لیگ همبازی شود. محمد عباس‌زاده هم با 10گل عنوان چهارم جدول را به دست آورد و سپس پیراهن تراکتور را با فولاد عوض کرد. عباس‌زاده حالا تقریبا در تمام تیم‌های سرخپوش لیگ بازی کرده است.

   8گله‌ها؛ یکی خارج یکی داخل
بعد از 4گلزن برتر لیگ22، رتبه پنجم جدول گلزن‌ها مشترکا به محمد محبی(استقلال) و عارف رستمی(مس کرمان) رسیده بود. با توجه به قعرنشینی و سقوط تیم مس، حضور مهاجم این تیم در جمع برترین گلزنان لیگ اتفاق جالب توجهی بود. عارف رستمی به‌دنبال این درخشش و ثبت 8گل در طول فصل، مورد توجه باشگاه تراکتور قرار گرفت و راهی این تیم شد تا جای اسدی و عباس‌زاده را پر کند. محمد محبی هم با وجود اینکه استقلالی‌ها امید زیادی به حفظ او داشتند با تیم روستوف روسیه قرارداد بست و راهی این تیم شد. محبی همچنان تحت قرارداد باشگاه پرتغالی خودش بود و به همین دلیل استقلال نتوانست او را دوباره به خدمت بگیرد.

پایان 23روز سکوت
شهریار مغانلو رسما اعلام کرد سپاهانی می‌ماند اما چرا اینقدر دیر؟

بلافاصله بعد از پایان لیگ بیست‌ودوم، همان زمانی که شهریار مغانلو با حضور در یک برنامه تلویزیونی برخلاف رسم مالوف فوتبال ایران قهرمانی پرسپولیس در لیگ و جام‌حذفی را تبریک گفت و آن را سزاوارانه دانست، شایعات زیادی در مورد بازگشت او به پرسپولیس مطرح شد. این ماجرا چه روزی بود؟ 22خرداد. از همان زمان شدیدترین حرف و حدیث‌ها به‌وجود آمد در مورد اینکه شهریار علاقه دارد به پرسپولیس برگردد، مخصوصا که او در روایت جدایی‌اش از جمع قرمزها گفته بود این اتفاق فقط به آن دلیل رخ داد که سرخ‌پوشان نتوانستند رضایت‌نامه‌اش را بگیرند. در این مدت بارها گفته شد مغانلو در آستانه پیوستن دوباره به پرسپولیس قرار دارد اما این اتفاق رخ نداد تا اینکه در فاصله کمتر از یک هفته به آغاز مسابقات فصل بیست‌وسوم، سرانجام خود مغانلو با انتشار یک استوری به‌طور رسمی از ادامه حضورش در جمع طلایی‌پوشان اصفهان خبر داد.
استوری شهریار در مورد ادامه همکاری‌اش با سپاهان که از آن به‌عنوان «مایه افتخار» یاد کرده، 23روز بعد از مصاحبه تلویزیونی او منتشر شده و خودش هم تأکید می‌کند که: «در این مدت حرف و حدیث‌های زیادی در مورد من به‌وجود آمد و تنها سکوت کردم.» از قضا بحث بر سر این است که چرا سکوت کردی؟ شما با سپاهان قرارداد داشتی و امکان جدایی‌ات از راهی به جز صدور رضایت‌نامه وجود نداشت. اگر هم خودت تا این حد تمایل به ادامه کار در این تیم داشتی، همان روزهای اول می‌توانستی با یک تکذیب ساده داستان را جمع کنی. با این حال به‌نظر می‌رسد مغانلو در این مدت منتظر مانده بود ببیند چه اتفاقی رخ می‌دهد و آیا مذاکرات ثمر خواهد داد یا نه؛ هدفی که محقق نشد و آقای گل فصل گذشته برای لیگ بیست‌وسوم هم زردپوش می‌ماند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید