• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 15 مرداد 1402
کد مطلب : 198915
+
-

نکته بازی/ اینقدر قطعی نگو!

محال است مهدی تاج صحبت کند و چیزی گیر منتقدانش نیاید. هر مصاحبه استاد برابر است با پر شدن کیسه کسانی که در انتظار نقد او هستند. همین اتفاق در مورد اظهارات تلویزیونی اخیر رئیس فدراسیون فوتبال هم رخ داده؛ جایی که تاج به هزینه‌کرد هنگفت عربستان در بحث فوتبال پرداخته و گفته: «اگر خود عربستان با ما بازی کند می‌بازد اما لیگ قهرمانان آسیا محل تقابل بازیکنان خارجی و اثرگذاری سرمایه و ثروت است.» عجالتا به بخش دوم کاری نداریم اما پرسش‌مان اینجاست که تاج چطوری حساب کرده عربستان حتما به ایران می‌بازد؟ آخرین سنجه‌ای که در اختیار داریم همین جام‌جهانی قطر است که در آن سعودی‌ها آرژانتین را شکست دادند و ایران 6گل از انگلستان خورد. حالا شاید هم ما عربستان را ببریم، اما اینقدر قطعی نگو!

گرفتاری عزت و قلعه
گویا مدیران وایله دانمارک با سعید عزت‌اللهی شوخی ندارند و برای تحت فشار گذاشتن او تا ته خط می‌روند. بر همین اساس، در جریان سومین هفته از مسابقات فصل جدید هم شاهد سکونشینی هافبک ایرانی بودیم؛ ولو به این قیمت که وایله با نتیجه 2 بر یک شکست بخورد. باشگاه دانمارکی فقط تا پنجره زمستانی با سعید قرارداد دارد و برای اینکه این بازیکن را مجاب به تمدید کند، او را روی سکو نگه‌می‌دارد. درحالی‌که شایعه شده بود شاید عزت‌اللهی در الاتحادکلبا شاگرد فرهاد مجیدی شود، این اتفاق هم رخ نداد. حالا نگران‌ترین نفر امیر قلعه‌نویی است، چرا که اگر این داستان تا پایان به همین شکل ادامه پیدا کند، او یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان تیم ملی را در بدترین فرم ممکن در اختیار خواهد داشت.

خوب شد پیش‌فصل تمام شد!
پرسپولیس در آخرین بازی تدارکاتی خود در مسابقات دوستانه پیش‌فصل، با نتیجه غافلگیرکننده 3 بر یک در برابر فجرسپاسی شکست خورد. طبیعتا نتایج مسابقات دوستانه آنقدرها مهم نیست و ارزش تحلیلی خاصی ندارد اما اتفاقی که برای قرمزها رخ داده، مربوط به سیر نزولی نتیجه‌های این تیم می‌شود. قرمزها که 3بازی اول خود را با برد و کلین‌شیت پشت سر گذاشته بودند، در بازی چهارم گل خوردند، در مسابقه پنجم مساوی کردند و نهایتا در بازی ششم شکست خوردند! البته این 2بازی آخر قرار نبود برگزار شود اما تعویق یک هفته‌ای مسابقات لیگ باعث شد سرخ‌ها در برابر نساجی و فجرسپاسی به میدان بروند؛ در اولی 2بر 2مساوی کنند و دومی را ببازند. خوب شد پیش‌فصل به پایان رسید وگرنه ممکن بود تیم یحیی گل‌محمدی نتایج عجیب‌تری هم بگیرد!

پنجره آباد شد!
استقلال پنجره نقل‌وانتقالاتی عجیب و بحث‌برانگیزی را پشت سر می‌گذارد به‌طوری که بعید است کمتر هوادار این تیم، بتواند تا اینجا از فعل‌وانفعالات باشگاهش در بازار راضی باشد. با این حال به‌نظر می‌رسد به‌زودی اتفاقی رخ خواهد داد تا نوعی سرخوشی کاذب را برای استقلالی‌ها به همراه بیاورد و آن هم افزوده شدن مهدی هاشمی‌نسب به کادرفنی آبی‌هاست. از همان ابتدای حضور جواد نکونام در کادرفنی استقلال، انتظار می‌رفت هاشمی‌نسب هم همچون گذشته به این مجموعه اضافه شود، اما به دلایلی این اتفاق رخ نداد و غیبت بازیکن سابق پرسپولیس و استقلال در تمرینات، به یک معما تبدیل شد. حالا زمزمه بازگشت هاشمی‌نسب به اردوگاه آبی‌ها قوت گرفته و اتفاقا خیلی از هواداران استقلال واکنش مثبتی به این موضوع نشان داده‌اند. خیلی هم عالی؛ اما یادتان باشد تیم درون زمین «بازیکن» می‌خواهد. نه؟!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید